Jeszcze większy odsetek badanych rozważa skorzystanie z tej opcji finansowania pojazdu. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Keralla Research, na zlecenie Carefleet S.A. – W dobie pandemii coraz więcej firm zaczyna szukać oszczędności w obszarach, które dotychczas postrzegane były jako w pełni zoptymalizowane z kosztowego punktu widzenia. Dotyczy to również finansowania samochodów służbowych. Wielu przedsiębiorców z sektora MŚP, którzy dotychczas przyzwyczajeni byli do kredytów lub zakupu pojazdów ze środków własnych, zaczyna dostrzegać, że na rynku dostępne są inne rozwiązania, z których od lat z powodzeniem korzystają korporacje i duże podmioty gospodarcze – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet.

Wśród zalet wynajmu długoterminowego można wymienić choćby jedną ustaloną ratę, w którą zalicza się wynajem, ubezpieczenie, opony, serwis i inne składniki pozwala jasno określać koszty związane z eksploatacją pojazdu. Przez spowolnienie gospodarcze ta opcja finansowa jeszcze bardziej zyskała na popularności – wyliczają eksperci. Według nich to właśnie z tego powodu sektor MŚP, został zmuszony do poszukiwania nowych form finansowania samochodów, będących alternatywą dla zakupu ze środków własnych i kredytów.

moto.rp.pl

Badanie wykazało, że w branży MŚP coraz częściej korzysta się z wynajmu długoterminowego. Obecnie wykorzystuje go 19 proc. mikroprzedsiębiorstw oraz odpowiednio 32,7 i 33,7 proc. małych i średnich podmiotów gospodarczych. Mniejsze przedsiębiorstwa korzystają z wynajmu rzadziej niż ich większe odpowiedniki, to właśnie w nich drzemie znaczący potencjał zakupowy. 23,5 proc. przedstawicieli tej gałęzi, rozważa wybór właśnie wynajmu długoterminowego. Dla porównania w małych i średnich firmach odsetek ten wynosi 12,3 oraz 19,5 proc. Z badania wynika jeszcze jedna ciekawa rzecz. Otóż w sektorze MŚP z wynajmu korzysta 36,4 proc. przedsiębiorstw produkcyjnych oraz 25,1 i 27,6 proc. podmiotów specjalizujących się w usługach i handlu.

- Jeszcze w 2009 roku z wynajmu długoterminowego samochodów korzystało w Polsce niespełna 5 proc. firm z sektora MŚP. Obecnie mówimy o prawie 30 procentach. Pod tym względem polska branża Car Fleet Management konsekwentnie podąża drogą, którą przeszły kraje Europy Zachodniej, gdzie obecnie większość aut służbowych finansowana jest w formie wynajmu długoterminowego. Pandemia paradoksalnie może stać się katalizatorem, który w znacznym stopniu przyczyni się do popularyzacji usługi w sektorze MŚP – mówi Bartosz Olejnik.