Bezowiewkowe modele Hondy o nazwie „Neo Sports Cafe” zadebiutowały na rynku w 2018 roku. Seria ta wyróżnia się elementami wykończenia motocykla nawiązującymi do lat 60-tych, zaprojektowanymi w nowoczesnym przyciągającym uwagę wydaniu. Początkowo gama Neo Sports Cafe obejmowała trzy modele: CB1000, CB300R i CB125R. Zwolennicy naked-ów o pojemności 600-700 cm3, jednej z najbardziej popularnej klasy motocykli, przez niemal dwa lata nie mieli dla siebie alternatywy. Jednak w 2019 roku japoński producent wprowadził do sprzedaży model – Honda CB650R wypełniając lukę w linii Neo Sports Cafe.
Honda CB650R Neo Sports Cafe
Czytaj więcej
Klienci Harleya niestety starzeją się razem z marką, a nowych i młodych nie przybywa. Nowy model Nighster ma to zmienić. Ma być motocyklem, który łamie dotychczasowe standardy marki. Nowy Harley z trybami jazdy, systemem kontroli trakcji rusza na podbój nowej, młodszej grupy odbiorców.
W roczniku modelowym 2021 motocykl odświeżono konstrukcyjnie. I tal kierownicę przesunięto do przodu, zapewniając lepszą ergonomię podczas jazdy, a w zawieszeniu zastosowano widelec Showa Separate Function Big Piston, który wpłynął na poprawę prowadzenia motocykla. Wizualnie CB650R zyskał okrągły reflektor oraz geometryczne panele boczne. Testowany model z roku 2022 wyróżnia się od poprzednika jedynie nowym srebrnym malowaniem. Motocykl zwraca uwagę kompaktowymi wymiarami i kanciastą, geometryczną sylwetką. Symetrycznie ułożone cztery rury kolektora przyciągają wzrok, a dźwięk przy odpaleniu motocykla dodaje CB650R charakteru. Estetyka motocykla to jedno, ale to co robi największe wrażenie to napęd jednośladu. Większości dostępnych na rynku motocykli o pojemności 600 cm3 wyposażonych jest w jednostki dwucylindrowe. Honda podążą własną drogą. Silnik Hondy CB650R to czterocylindrowa, rzędowa jednostka o maksymalnej mocy 95,2 KM i momencie obrotowym równym 63 Nm osiąganym przy 9500 obr./min. Elastyczność pracy silnika sprawia, że CB650R ma dwa oblicza. Pierwsze na niskich obrotach pozwala w łagodny, a zarazem zwinny sposób przemieszczać się między samochodami. Drugie szybsze wcielenie ujawnia po wkręcenie silnika na wyższe obroty (powyżej 6500 obr./min.) dając frajdę z bardziej dynamicznej jazdy. CB650R przyspiesza płynnie, a przy wyższych prędkościach odczuwalne są nieznaczne drgania, co nie jest uciążliwe. Motocykl prowadzi się łatwo i stabilnie. Przy zróżnicowanej dynamice jazdy po zatłoczonych ulicach i w trasie, średnie zużycie paliwa wyniosło 4,7 l (mniej od deklarowanego przez producenta – 4,9 l). Honda CB650R jest przejawem technologicznego minimalizmu.
Honda CB650R Neo Sports Cafe