Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

To, co przydaje się w aucie może być też dobre dla motocykla. Korzystając z technologii radarowej nowe Ducati Multistrada zachowuje odpowiedni odstęp do pojazdu z przodu, ale także sprawdza co dzieje się z tyłu.

Publikacja: 10.10.2020 06:58

Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

Foto: moto.rp.pl

Nowe Ducati Multistrada jest pierwszym produkowanym motocyklem, który może być wyposażony w przedni i tylny radar. Nowa technologia ma służyć przede wszystkim poprawie komfortu jazdy, ale oferuje również aspekty bezpieczeństwa. Ducati eksperymentuje z radarowym systemem wspomagającymi od 2016 roku. Współpraca z firmą Bosch trwała prawie tak długo, jak rozwój systemu, który składa się z dwóch radarów zabudowanych z przodu i z tyłu motocykla.

CZYTAJ TAKŻE: Jakie motocykle najczęściej sprowadzają Polacy

""

moto.rp.pl

Rezultatem jest pudełko o wymiarach 7 x 6 x 2,8 cm, które waży tylko 190 gramów i może być z łatwością umieszczone w nowo opracowanych motocyklach. Adaptacyjny tempomat ACC jest sterowany za pomocą przedniego radaru; automatycznie dostosowuje prędkość motocykla w zakresie od 30 do 160 km/h do natężenia ruchu, przy czym odległość do pojazdów przed Multistradą V4 może być wstępnie wybierana w czterech odstępach. Autonomia jazdy nie idzie tak daleko, jak w przypadku samochodu. Dzięki temu kierowca ma zachować kontrolę nad motocyklem w każdej sytuacji. Według Ducati system ACC umożliwia wygodniejszą i bezpieczniejszą jazdę, zwłaszcza na długich odcinkach autostrady.

""

moto.rp.pl

Za to tylny radar wykrywa pojazdy będące w tzw. martwym punkcie. System wykrywania martwego pola (BSD) rejestruje również pojazdy zbliżające się z dużą prędkością od tyłu. Wyświetlacz w kokpicie wskazuje na grożące niebezpieczeństwo. Producent postrzega to jako zysk w zakresie bezpieczeństwa.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwszy motocykl z chłodzonym fotelem

""

moto.rp.pl

Nowe Ducati Multistrada jest pierwszym produkowanym motocyklem, który może być wyposażony w przedni i tylny radar. Nowa technologia ma służyć przede wszystkim poprawie komfortu jazdy, ale oferuje również aspekty bezpieczeństwa. Ducati eksperymentuje z radarowym systemem wspomagającymi od 2016 roku. Współpraca z firmą Bosch trwała prawie tak długo, jak rozwój systemu, który składa się z dwóch radarów zabudowanych z przodu i z tyłu motocykla.

Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym
Dwa Kółka
Skąd i jakie motocykle sprowadzają Polacy?
Dwa Kółka
Suzuki Hayabusa obchodzi swoje 25-lecie. Specjalna wersja na urodziny