Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

To, co przydaje się w aucie może być też dobre dla motocykla. Korzystając z technologii radarowej nowe Ducati Multistrada zachowuje odpowiedni odstęp do pojazdu z przodu, ale także sprawdza co dzieje się z tyłu.

Publikacja: 10.10.2020 06:58

Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

Foto: moto.rp.pl

Nowe Ducati Multistrada jest pierwszym produkowanym motocyklem, który może być wyposażony w przedni i tylny radar. Nowa technologia ma służyć przede wszystkim poprawie komfortu jazdy, ale oferuje również aspekty bezpieczeństwa. Ducati eksperymentuje z radarowym systemem wspomagającymi od 2016 roku. Współpraca z firmą Bosch trwała prawie tak długo, jak rozwój systemu, który składa się z dwóch radarów zabudowanych z przodu i z tyłu motocykla.

CZYTAJ TAKŻE: Jakie motocykle najczęściej sprowadzają Polacy

""

Foto: moto.rp.pl

Rezultatem jest pudełko o wymiarach 7 x 6 x 2,8 cm, które waży tylko 190 gramów i może być z łatwością umieszczone w nowo opracowanych motocyklach. Adaptacyjny tempomat ACC jest sterowany za pomocą przedniego radaru; automatycznie dostosowuje prędkość motocykla w zakresie od 30 do 160 km/h do natężenia ruchu, przy czym odległość do pojazdów przed Multistradą V4 może być wstępnie wybierana w czterech odstępach. Autonomia jazdy nie idzie tak daleko, jak w przypadku samochodu. Dzięki temu kierowca ma zachować kontrolę nad motocyklem w każdej sytuacji. Według Ducati system ACC umożliwia wygodniejszą i bezpieczniejszą jazdę, zwłaszcza na długich odcinkach autostrady.

""

Foto: moto.rp.pl

Za to tylny radar wykrywa pojazdy będące w tzw. martwym punkcie. System wykrywania martwego pola (BSD) rejestruje również pojazdy zbliżające się z dużą prędkością od tyłu. Wyświetlacz w kokpicie wskazuje na grożące niebezpieczeństwo. Producent postrzega to jako zysk w zakresie bezpieczeństwa.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwszy motocykl z chłodzonym fotelem

""

Foto: moto.rp.pl

Nowe Ducati Multistrada jest pierwszym produkowanym motocyklem, który może być wyposażony w przedni i tylny radar. Nowa technologia ma służyć przede wszystkim poprawie komfortu jazdy, ale oferuje również aspekty bezpieczeństwa. Ducati eksperymentuje z radarowym systemem wspomagającymi od 2016 roku. Współpraca z firmą Bosch trwała prawie tak długo, jak rozwój systemu, który składa się z dwóch radarów zabudowanych z przodu i z tyłu motocykla.

Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym