Harleye z Tajlandii

Amerykański producent kultowych motocykli Harley-Davidson ogłosił zamiar uruchomienia fabryki w Tajlandii, która ma produkować na szybko rosnący rynek Azji Pld. -Wsch. Nie spodobało się to związkowcom

Publikacja: 05.06.2017 01:25

Harley-Davidson

Harley-Davidson

Foto: Bloomberg

Nie ujawniono wielkości inwestycji w prowincji Rayong, na południowy wschód od Bangkoku, w tajskim zagłębiu motoryzacyjnym, gdzie działają już zakłady kilku innych firm samochodowych. Dyrektorka od PR w firmie, Katie Whitmore stwierdziła, że w 2016 r. firma osiągnęła najlepsze wyniki w regionie Azji-Pacyfiku, ale nie podała żadnych liczb.

– Ośrodek produkcyjny w Tajlandii pozwoli nam szybciej reagować w regionie krajów ASEAN i w Chinach, zapewni większą konkurencyjność. Zwiększenie dostępu i proponowanie przystępniejszych cen naszym klientom w regionie ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju całej firmy — powiedziała i zastrzegła, że Hartey-Davidson nie zamierza wcale zmniejszać zatrudnienia w swych fabrykach w Stanach.

Nowa fabryka pozwoli firmie z Milwaukee w stanie Wisconsin unikać cła 60 proc. w eksporcie motocykli do Tajlandii i uzyskać ulgi podatkowe w eksporcie jednośladów do sąsiednich krajów na podstawie porozumienia handlowego członków ASEAN. Amerykanie uruchomili w 2011 r. fabrykę w Indiach, mają też montownię w Brazylii.

Informacja o inwestycji w Tajlandii podana przez „New York Times” wywołała gniewną reakcję przewodniczącego branżowego związku zawodowego United Steelworkers International, Leo Gerarda, który oświadczył, że decyzja firmy „jest afrontem dla amerykańskich ludzi pracy i dla setek tysięcy motocyklistów Harleya w całym kraju”. Gerard uważa ponadto, że przeniesienie produkcji poza Stany „zagraża sukcesowi, jaki Harley odnosił od lat”. Związek liczący 850 tys. członków w Ameryce Płn. ma p; przedstawicieli w zakładach Harleya w 2 stanach USA.

Katie Whitmore stwierdziła jednak, że motocykle montowane w Tajlandii będą mieć „ten sam autentyczny wygląd, gang silnika i wywoływać odczucia”, co sztuki powstające w USA.

Popyt na te ciężkie jednoślady maleje w Stanach z powodu starzenia się pokolenia tzw. baby boomers, które było głównym segmentem odbiorców, a także na skutek konkurencji indyjskiej marki Polaris Industries czy japońskiej Hondy, które oferują niższe ceny.

Nie ujawniono wielkości inwestycji w prowincji Rayong, na południowy wschód od Bangkoku, w tajskim zagłębiu motoryzacyjnym, gdzie działają już zakłady kilku innych firm samochodowych. Dyrektorka od PR w firmie, Katie Whitmore stwierdziła, że w 2016 r. firma osiągnęła najlepsze wyniki w regionie Azji-Pacyfiku, ale nie podała żadnych liczb.

– Ośrodek produkcyjny w Tajlandii pozwoli nam szybciej reagować w regionie krajów ASEAN i w Chinach, zapewni większą konkurencyjność. Zwiększenie dostępu i proponowanie przystępniejszych cen naszym klientom w regionie ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju całej firmy — powiedziała i zastrzegła, że Hartey-Davidson nie zamierza wcale zmniejszać zatrudnienia w swych fabrykach w Stanach.

Dwa Kółka
Co dziesiąty rower wyprodukowany w Europie powstał w Polsce
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Dwa Kółka
Kultowa marka motocykli zostanie wskrzeszona? Fani czekają na inwestora
Dwa Kółka
Kontrola trakcji to kontrola nad motocyklem
Dwa Kółka
Po pladze wypadków na e-hulajnogach szykuje się zmiana przepisów
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Dwa Kółka
Polski motocykl wygrał dwie prestiżowe nagrody w USA
Dwa Kółka
E-tron na pedały. Elektryczny rower górski Audi