Suzuki Hayabusa to jeden z najbardziej uznanych motocykli. Był pierwszym seryjnie produkowanym jednośladem, który przekroczył barierę 300 km/h. Produkcję drugiej generacji zakończono w 2018 roku. Czy i kiedy doczekamy się następcy Hayabusy?

Sokół wędrowny, dokładnie to oznacza słowo Hayabusa. Wprowadzenie tego modelu do oferty Suzuki odbiło się głośnym echem w branży motocyklowej. W 1999 roku nie było na rynku tak potężnej maszyny. Silnik o objętości skokowej 1299 cm3 i rozwijał 175 KM mocy. Był to pierwszy seryjnie produkowany motocykl, który pokonał magiczną barierę 300 km/h, a przyspieszenie od 0-100 km/h zajmowało tylko 2,7 sekundy. Hayabusa była najmocniejsza i najszybsza.

Suzuki Hayabusa.

W 2007 roku pojawiła się druga generacja. Zwiększono pojemność o 41 cm3 i moc o 22 KM. Hayabusa znowu była najmocniejszym motocyklem na świecie. Z biegiem czasu i zaostrzającymi się przepisami emisji spalin, producent musiał wstrzymać produkcję tej niezwykłej maszyny. Z Europy zniknęła już w 2016 roku (pojawiła się norma Euro4), a jej produkcję wstrzymano 31.12 2018 roku. Według portalu branżowego „Motorcycle News” jest szansa na nową generację Hayabusy. Angielscy dziennikarze dotarli do informacji dotyczących wskrzeszenia legendy. Według przecieków jest szansa, że Suzuki otrzyma silnik wolnossący o objętości skokowej 1440 cm3 i moc około 200 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Polski motocykl nagrodzony w USA

Oznaczałoby to, że Hayabusa zmieni nieco swój charakter i ze ścigacza stanie się piekielnie szybkim turystykiem. W sieci pojawiły się nawet szkice patentowe. Wynika z nich, że nowy motocykl Suzuki otrzyma nową ramę, zmieni się też zaczep tylnej ramy pomocniczej. Można zakładać, że taki projekt ma na celu obniżenie masy. Poza tym nowy motocykl otrzyma karbonowy zbiornik z filtrem na opary paliwa oraz powiększony kolektor wydechowy. Niestety na chwilę obecną nie ma żadnych potwierdzających informacji na temat daty powstania następcy.

CZYTAJ TAKŻE: Jakie motocykle najczęściej sprowadzają Polacy

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W życie wejdą dwie zmiany dotyczące prawa jazdy

Dwa projekty ustawy i dwie zmiany dotyczące prawa jazdy. Jeden dotyczy rozszerzenia uprawnień kategorii ...

Dieter Zetsche, prezes Daimler AG: Nie zrezygnujemy z diesla

Chciałbym, żeby dyskusja na temat przyszłości silników wysokoprężnych była racjonalna, a nie – jak ...

Chevrolet Camaro: Zmiany zmian, czyli modernizacja po roku

Ostatnia modernizacja kultowego coupe Chevroleta nie została dobrze przyjęta przez klientów. Dlatego też, po ...

Peugeot 2008: Wymyślony od nowa

Peugeot zaprezentował całkowicie nową generację modelu 2008. Teraz to prawdziwy SUV. Peugeot ma nowe ...

Motoryzacja wraca do życia

Jeszcze w kwietniu albo najdalej na początku maja mają ruszyć taśmy produkcyjne w fabrykach ...

Używane hybrydy: czy jest się czego bać?

Rosnąca popularność aut hybrydowych jest faktem. Dlaczego? Bo zapewniają - wedle producentów - niskie ...