Wyniki producenta samochodów elektrycznych w I kwartale znacząco wzrosły rok do roku i pokonały szacunki analityków. Oprócz rosnącej sprzedaży aut, pozytywny wpływ na zysk miała sprzedaż bitcoinów. Jednak mimo dobrego raportu notowania spółki spadają w handlu przedsesyjnym.

Tesla wypracowała w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku 10,39 mld USD przychodów, co oznacza wzrost o 74 proc. rok do roku. Analitycy spodziewali się sprzedaży niższej o 100 mln USD. Spółka osiągnęła również rekordowy wynik netto – trzeci kwartał z rzędu. Zysk netto wyniósł 438 mln USD, co przekłada się na 0,93 USD zysku na akcję, wobec prognozowanych przez analityków 0,79 USD. Szef Tesli poinformował, że w pierwszym kwartale spółka dostarczyła 184 tys. samochodów Model 3 i Model Y, przekraczając oczekiwania i ustanawiając rekord. Spółka spodziewa się wzrostu rocznych dostaw o 50 proc. w długim horyzoncie, co jest zgodne z poprzednimi zapowiedziami. Oznacza to dostawy około 750 tys. samochodów w tym roku.

CZYTAJ TAKŻE: Ile kosztuje Tesla Model 3 w USA, a ile w Polsce?

Tesla Model Y.

Analitycy tłumaczą, że brak nowych informacji na temat prognozowanej sprzedaży mógł zniechęcić inwestorów. Akcje Tesli tanieją w handlu przedsesyjnym o 2,5 proc. – Wydarzyło się wszystko to, o czym ludzie myśleli, że się wydarzy – powiedział Gene Munster, partner zarządzający w firmie Loup Venture. Tesla zarobiła również na kryptowalutach. Przypomnijmy, że w lutym producent samochodów elektrycznych kupił bitcoiny za 1,5 mld USD, a także zapowiedział, że ​​będzie akceptował najpopularniejszą cyfrową walutę jako formę płatności za samochody. Tesla sprzedała mały pakiet posiadanych bitcoinów, dzięki czemu zarobiła 101 mln USD. Dan Levy, analityk Credit Suisse tłumaczy, że zysk z bitcoina, ulg regulacyjnych i ulg podatkowych podniósł zysk na akcję o 0,25 USD, co pomogło w pokonaniu szacunków Wall Street.

CZYTAJ TAKŻE: Nie tylko Tesla. Kolejna firma motoryzacyjna przekonuje się do bitcoinów

Tesla Model 3.

Tesla została również dotknięta przez kryzys na rynku mikroprocesorów. Elon Musk przyznał, że niedobór chipów był ogromnym problemem dla Tesli i że firma stanęła przed najtrudniejszymi wyzwaniami w łańcuchu dostaw, jakich kiedykolwiek doświadczyła.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rowery miejskie na ostrym zakręcie

Rynek jednośladów najmowanych na minuty w kryzysie. Aż 87 proc. systemów rowerowych notuje spadki ...

Suzuki będzie wspierać polski boks

Suzuki Motor Poland obejmuje mecenatem reprezentantów i reprezentantki Polskiego Związku Bokserskiego. Ustanawia też patronat ...

Jedyne, legalne, unikatowe

Oto jedyne na świecie wyścigowe Porsche 917, które legalnie może się poruszać po drogach. ...

Nowy Mercedes klasy S ma zostać najlepszym samochodem na świecie

Nowy Mercedes klasy S pozostanie wierny swojej poprzedniej koncepcji. Jednak okręt flagowy ze Stuttgartu ...

Nawet najlepsi są w kryzysie

Największe i dotychczas najbogatsze światowe firmy motoryzacyjne szukają na rynku pieniędzy na podtrzymanie działalności ...

Ceny | Mazda CX-5: Bestseller z nową ceną i wyposażeniem

SUV CX-5 to bestseller Mazdy nie tylko na polskim rynku. Teraz pojawił się model ...