Włoch Luca de Meo, prezes hiszpańskiego Seata jest w tej chwili na pierwszym miejscu wśród kandydatów na stanowisko prezesa Renault — pisze francuski dziennik „Le Figaro”.

Ale kolejka chętnych jest dłuższa. Są na niej jeszcze Patrick Koller, obecny prezes Faurecii – producenta komponentów motoryzacyjnych , Clotilde Delbos — p.o. prezesa w Renault , odpowiadająca za finanse w koncernie . Związana jest z tą marką od 2016 roku, ściągnięta jeszcze przez Carlosa Ghosna. Na krótkiej liście, jaka ma być wkrótce przedstawiona radzie nadzorczej znaleźli się jeszcze były prezes Airbusa Fabrice Bregier, dzisiaj szef Palantier Technologies i Thierry Le Henaff, prezes francuskiego giganta chemicznego Arkema SA.

Luca De Meo.

Clotilde Delbos wydawała się dotychczas najmocniejszą kandydatką, bo zna firmę i w finansach ,tak ważnych teraz dla tej marki jest ekspertką. Została wybrana na p.o prezesa w atmosferze skandalu, po odsunięciu 11 października 2019 Thierry Bollore, który o tym,że stracił stanowisko dowiedział się z mediów. Decyzję rady nadzorczej ocenił jako „głęboko niepokojący pucz”. Pierwszą decyzją, jaką podjęła Delbos po przejęciu kierowania firmą było obniżenie prognozy wyniku finansowego za 2019 rok, na co Bollore się nie zgadzał.

Clotilde Delbos.

Wiadomo, że przy ostatecznym wyborze dużo do powiedzenia będzie miał francuski rząd, który lubi mieć wpływ na decyzje personalne w spółkach w których państwo ma udziały i np. niedawno zablokował fuzję Renaulta i FCA. Teraz minister finansów Bruno Le Maire mówi, że szefem Renaulta powinien zostać ktoś z branży, „chociaż nic nie jest jeszcze przesądzone”.

CZYTAJ TAKŻE: Renault ZOE Z.E. 50: Dobra zmiana

Z kolei przewodniczący rady nadzorczej, Jean -Dominique Senard w swoim wywiadzie dla „Suueutsche Zeitung” powiedział, a że w wyborze kolejnego szefa Renaulta nie ma pośpiechu, chociaż dobrze byłoby, gdyby proces zakończył się do końca tego roku, chociaż nie będzie nieszczęściem, jeśli się wydłuży. I kategorycznie odmówił komentarza na temat szans któregokolwiek z kandydatów. Przedstawiciele zarządu Renaulta też odmawiają jakichkolwiek informacji dotyczących procesu rekrutacji. A Clotilde Delbos nie chce rozmawiać o tym,że w ogóle kandyduje na to stanowisko. Patrick Koller z Furecii , związany z tą firmą od 3 lat, także nic ma do powiedzenia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Volkswagen Poznań zwolni 450 pracowników

Epidemia coraz mocniej uderza w fabryki samochodów w Polsce. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, Volkswagen ...

Microlino 2.0: Szwajcarski pomysł na elektromobilność

Prawie rok temu oficjalnie został zaprezentowany elektryczny maluch o nazwie Microlino 2.0. Teraz pokazano ...

Jak wydać najmniej na firmowy samochód

Sposób finansowania zakupów ma dla firm kluczowe znaczenie. W okresie spowolnienia gospodarczego przedsiębiorcy jeszcze ...

Skrzynia DSG: Zalety i wady gry w dwa sprzęgła

W momencie debiutu była prawdziwym przełomem. Skrzynia DSG, bo o niej mowa, w ciągu ...

Porsche Taycan Turbo S: Auto, które nigdy nie powinno powstać

Porsche Taycan Turbo S – model, który zostanie wyklęty przez twórców i fanów motoryzacji. ...

Peugeot 508: Cennik na poziomie premium

Peugeot opublikował cennik swojej najnowszej limuzyny 508. Francuzi chcą żeby nowy model konkurował również ...