fot. Jasper Juinen/Bloomberg

Kia Motors i Hyundai Motor inwestują w firmę IONITY. To utworzona przez producentów samochodów spółka joint venture, która ma rozbudowywać sieć szybkich ładowarek.

IONITY to wspólny projekt BMW, Daimlera, Forda i Grupy Volkswagen, powołany w 2017 r. Spółka uruchomiła dotąd blisko 140 stacji ładowania w Europie, a 50 kolejnych jest w budowie. Technologia stosowana przez IONITY zakłada ładowanie prądem o mocy do 350 kilowatów przy wykorzystaniu uniwersalnego złącza ładowania CCS (Combined Charging System), zapewniającego możliwie największą kompatybilność z autami elektrycznymi różnych marek. Plany mówią o uruchomieniu do końca 2020 r. 400 takich stacji. Średnia odległość między nimi na głównych szlakach komunikacyjnych w Europie ma nie przekraczać 120 kilometrów.

fot. Kia

Nasz udział w tym przedsięwzięciu potwierdza zaangażowanie marek Kia i Hyundai w rozwój elektromobilności – przekonuja Thomas Schemera, wiceprezes i dyrektor działu produktów w Hyundai Motor Group. – Jestem przekonany, że nasz udział w IONITY otworzy nową erę doświadczeń związanych z ładowaniem akumulatorów prądem o dużej mocy. Dzięki takiemu rozwiązaniu ładowanie aut elektrycznych staje się łatwiejsze niż tankowanie samochodów z silnikiem spalinowym.

CZYTAJ TAKŻE: Będzie łatwiej tankować z gniazdka na autostradach

Decyzja o dołączeniu do IONITY zapewni duże korzyści klientom marki Kia w Europie. Samochody elektryczne tej marki, począwszy od 2021 roku, będą wyposażone w 800-woltowy systemy ładowania. Dzięki temu będą mogły korzystać z maksymalnej mocy, którą oferują ładowarki IONITY. Możliwe będzie również korzystanie z urządzeń HPC IONITY, które są wyposażone w opcje płatności online, co skraca przerwę na ładowanie i ułatwia podróż na duże odległości. Hyundai Motor Group zapowiada, że do 2025 roku wprowadzi na rynek 44 niskoemisyjne samochody marek Kia i Hyundai.

fot. Jasper Juinen/Bloomberg

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Seat pracuje nad pozyskaniem paliwa ze śmieci

Seat dołączył do projektu "Life Landfill Biofuel", którego celem jest pozyskanie alternatywnego paliwa – ...

Wirus nie osłabił popytu na Volvo

Mimo pandemii koronawirusa Volvo Cars spodziewa się w II półroczu 2020 roku podobnej sprzedaży ...

Wybieramy auto do firmy. Diesel czy hybryda?

Wybór odpowiedniej wersji silnikowej ma ogromny wpływ na cały okres eksploatacji auta. Podjęcie złej ...

Polski rynek opon mocno przyspiesza

Rośnie sprzedaż droższego ogumienia marek premium, ale wciąż spory odsetek kierowców szuka najtańszych używanych ...

Auto Nostalgia w tym roku na Żeraniu

12 września rozpocznie się X jubileuszowa edycja targów Auto Nostalgia. “Warszawa wraca na Żerań” ...

Nie będzie salonu samochodowego w Pekinie

Auto show w Pekinie zaplanowany na kwiecień został przełożony na czas nieokreślony. Powodem tego ...