Niemieckie koncerny rozbudowują swoje fabryki w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Dlatego w samych Niemczech w tym roku produkcja samochodów spadnie.

Niemiecki przemysł samochodowy spodziewa się w tym roku znacznego spadku produkcji krajowej. Według prognoz Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w Niemczech (VDA) w krajowych fabrykach powstanie o 5 proc. mniej samochodów niż w 2018 r., czyli około 4,8 miliona aut. O 3 proc. wzrośnie za to produkcja za granicą – ma tam powstać 11,6 mln aut. To głównie efekt budowy i rozwoju zakładów produkcyjnych zbudowanych przez Niemców w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Chinach.

Fabryka BMW w Spartanburgu (USA).

Produkcja międzynarodowa wzrośnie szybciej niż całkowita produkcja samochodów niemieckich marek w tym roku – powiedział prezes stowarzyszenia VDA Bernhard Mattes. Co oczywiście oznacza, że spada udział samochodów produkowanych u naszych zachodnich sąsiadów.

Fabryka Daimlera w Alabamie (USA).

Jednak liczba miejsc pracy niemieckich producentów samochodów prawdopodobnie pozostanie w tym roku stabilna. W ubiegłym roku wzrosła ona nawet o 14 400 etatów. Łącznie branża zatrudnia obecnie 834,4 tys. pracowników, najwięcej od czasu zjednoczenia Niemiec.

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu.

W Europie spodziewany jest stabilny popyt na około 15,6 miliona samochodów. Rynek amerykański spadnie nieznacznie o 2 procent, ale i tak utrzyma wysoki poziom 16,9 miliona pojazdów. Chiński rynek motoryzacyjny może osiągnąć poziom ubiegłoroczny 23 milionów samochodów, ale tylko wtedy, gdy uniknie wojny handlowej ze Stanami Zjednoczonymi.

ZOBACZ TAKŻE: Europa boi się amerykańskich ceł na samochody

W Europie wielką niewiadomą pozostaje Wielka Brytania. Jeśli ziści się plan „twardego Brexitu”, będzie to miało poważne konsekwencje. Wielka Brytania jest największym niemieckim partnerem eksportowym samochodów osobowych. Przez wyjście z EU już w ubiegłym roku eksport z Niemiec spadł o 13 procent, do 666 000 nowych samochodów.

Nieznaczne spadki amerykańskiego rynku motoryzacyjnego dotyczyły również niemieckich producentów. Marki Volkswagen, Audi i Mercedes-Benz w USA odnotowały mniejszą sprzedaż w lutym. Jedynie BMW wyłamało się z tego trendu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mercedes AMG Project One: Jeśli kupiłeś, to nie sprzedasz

Już w 2019 roku pierwsi klienci odbiorą ponad 1000-konnego Mercedesa AMG Project One, drogowy ...

SEAT MiiMetropolisLab na ulicach Barcelony

Transport w miastach: współdzielenie aut to dopiero początek rewolucji

Szykuje się rewolucja w miejskim transporcie. W niedalekiej przyszłości jedna aplikacja będzie pozwalać na ...

Suzuki Swift Sport: Historia lekkości

Nigdy nie był najmocniejszy czy najszybszy, za to zawsze lekki i zwinny. Każda kolejna ...

Zatankuj do końca roku. 1 stycznia podrożeje paliwo

Po raz kolejny kierowcy dopłacą do nowych pomysłów rządu. Dojdzie kolejna opłata ukryta w ...

Porsche Macan: Komfort w sportowym wydaniu

Ten SUV Porsche ma nie tylko sportowe geny. Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu i wielu innym ...

Aurus Senat: Rosyjski konkurent dla Bentleya i Rollsa

Rosja ma nową limuzynę. Aurus Senat ma konkurować z Bentleyem i Rolls Roycem. Nową ...