Renault Espace kopci 25 razy bardziej od normy

Flagowy minivan Renaulta z silnikiem Diesla emitował 25 razy więcej toksycznych spalin od norm ustalonych przez prawo mimo zgodności z unijnymi testami przeprowadzonymi przy nierealistycznie niskich temperaturach silnika – podała niemiecka grupa ekologów DUH.

Publikacja: 24.11.2015 16:51

Renault Espace kopci 25 razy bardziej od normy

Foto: Bloomberg

Testy zlecone przez nią, których nie potwierdzono w niezależny sposób, zwiększą presję na firmy samochodowe i parlamenty po skandalu w Volkswagenie. Ugrupowania ekologów i konsumentów przewodzą w apelach o wprowadzenie w Unii lepszych testów, które obniżą rosnące w realnych warunkach emisje związków azotu i CO2 do limitów przewidzianych prawem.

DUH, która wcześniej wymieniła markę Opel z powodu wyników sugerujących wyższą emisję związków azotu poza warunkami laboratoryjnymi, teraz skierowała swój atak na Renaulta w raporcie zamówionym przez Uniwersytet Nauk Stosowanych z Berna.

Silnik 1,6 litra Espace spełniający normę Euro 6 najnowszej generacji diesli, ciepły albo gorący emitował do 2,06 g związków azotu na kilometr, ponad 25 razy więcej od unijnego limitu – stwierdziła ta organizacja. Pojazd spełniał wymagane 80 mg tylko przy zimnym silniku po „specyficznym wstępnym przygotowaniu”.

GM odrzucił w październiku podobne ustalenia DUH dla Opla Zafira po przeprowadzeniu własnych testów monitorowanych rzez niemiecki urząd TUV.

Obecne informacje DUH rzuca więcej światła na rzeczywisty wpływ optymalizowania silników przez producentów, aby przechodziły testy tylko gdy są zimne.

Opracowanie DUH opublikowano we współpracy z waszyngtońską Międzynarodową Radą ds.Czystego Transportu (ICCT), która zamówiła początkowe postępowanie wyjaśniające prowadzące w końcu do wykrycia oszustw w VW. – Trudno uwierzyć, że tzw. nowoczesne pojazdy z dieslami niszczą dziś w taki sposób na drogach powietrze, którym oddychamy – oświadczył współzałożyciel ICCT, Axel Friedrich. – Europa wymaga kompleksowej reorganizacji systemu, w który zostaną włączone obowiązkowe regularne kontrole uliczne – dodał.

Testy zlecone przez nią, których nie potwierdzono w niezależny sposób, zwiększą presję na firmy samochodowe i parlamenty po skandalu w Volkswagenie. Ugrupowania ekologów i konsumentów przewodzą w apelach o wprowadzenie w Unii lepszych testów, które obniżą rosnące w realnych warunkach emisje związków azotu i CO2 do limitów przewidzianych prawem.

DUH, która wcześniej wymieniła markę Opel z powodu wyników sugerujących wyższą emisję związków azotu poza warunkami laboratoryjnymi, teraz skierowała swój atak na Renaulta w raporcie zamówionym przez Uniwersytet Nauk Stosowanych z Berna.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana