Ostatnia fabryka samochodów w Australii kończy działalność

Ostatnia fabryka samochodów w Australii definitywnie kończy działalność. Z taśmy montażowej w Wehmut zjechało ostatnie auto. Koncern Holden kończy działalność.

Publikacja: 20.10.2017 13:56

Ostatnia fabryka samochodów w Australii kończy działalność

Foto: AFP

Pierwszy samochód zjechał z linii montażowej zakładu Holden w Adelaidzie w 1948 roku. Ostatni samochód, który powstał w fabryce ma trafić do muzeum. A General Motors – właściciel marki – przenosi produkcję do Azji.

Prawie tysiąc osób zatrudnionych w Wehmut straci pracę. Od 2013 roku koncern powoli ograniczał produkcję i z 5 tysięcy pracowników zatrudnienie ściął do 995 w tym roku.

W najlepszych latach dla australijskiego przemysłu motoryzacyjnego zatrudniał do 24 tys. osób.

John Camillo ze związku zawodowego pracowników sektora motoryzacyjnego AMWU – uważa, że za zamknięcie zakładu odpowiada australijski rząd, który od 2014 roku zrezygnował z subwencji dla branży.

Holden, to australijska marka samochodów osobowych, dostawczych oraz terenowych, należąca do koncernu General Motors. Firma powstała w 1856 roku w Adelaide w Australii Południowej i zaczynała od produkcji siodeł. Na początku 20 wieku zaczęła produkować boczne wózki do motocykli, a następnie nadwozia do samochodów, na zlecenie General Motors Australia.

W grudniu 2013 roku szef Holdena, Mike Devereux ogłosił, że marka Holden funkcjonować będzie do 2017 roku, kiedy to zamknięte zostaną wszystkie fabryki australijskiej marki. Powód, jaki jest podawany przez australijski oddział GM to spadająca sprzedaż i malejący udział w lokalnym rynku przez Holdena.

Zakłady produkcyjne samochodów w Australii zamknęła także japońska Toyota oraz amerykański Ford. Oba koncerny uzasadniały ten krok rosnącą konkurencją ze strony azjatyckich zakładów motoryzacyjnych.

Pierwszy samochód zjechał z linii montażowej zakładu Holden w Adelaidzie w 1948 roku. Ostatni samochód, który powstał w fabryce ma trafić do muzeum. A General Motors – właściciel marki – przenosi produkcję do Azji.

Prawie tysiąc osób zatrudnionych w Wehmut straci pracę. Od 2013 roku koncern powoli ograniczał produkcję i z 5 tysięcy pracowników zatrudnienie ściął do 995 w tym roku.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana