Volkswagen liczy na umowę z USA w 2016 r.

Prezes zarządu Grupy Volkswagena, Matthias Müller wyraził w Paryżu nadzieję na dojście do końca roku do porozumienia z władzami USA o wysokości grzywny, które załatwi polubownie dalsze procedury karne

Publikacja: 30.09.2016 11:48

Volkswagen liczy na umowę z USA w 2016 r.

Foto: Bloomberg

W wypowiedzi na marginesie salonu samochodowego w stolicy Francji poinformował też o znacznym postępie w dochodzeniu do porozumienia z amerykańskimi urzędami nadzoru, które pozwoli Niemcom naprawić niektóre silniki 3-litrowe, emitujące więcej spalin od norm. Powiedział, że „w ostatnich 12 miesiącach mieliśmy konstruktywny dialog z władzami w Niemczech, w Unii i w USA”; liczy na osiągnięcie wyników we wszystkich postępowaniach wyjaśniających w możliwej do przewidzenia przyszłości.

Rzecznik resortu sprawiedliwości USA nie chciał odnieść się do tych słów.

Szef VW jest zaniepokojony rozmiarami potencjalnych dodatkowych grzywien. — Ugoda osiągnięta z władzami cywilnymi nie jest tania. Dokonaliśmy odpisów na wszystko, z czym będziemy mieć do czynienia, włącznie z grzywnami, projektami ochrony środowiska, odszkodowaniami dla ludzi. Zobaczymy, czy to wystarczy czy nie.

Grupa odłożyła 17,8 mld euro na koszty globalnego skandalu z zaniżaniem emisji spalin. Czekają ją postępowania cywilne i możliwe grzywny urzędów nadzoru z Unii i z innych krajów na świecie. W czerwcu zgodziłam się zapłacić 16,5 mld dolarów na uregulowanie roszczeń cywilnych.

Müller dodał, że konsekwencje dla jego grupy będą nie tylko finansowe. — Naruszyliśmy zaufanie ludzi do nas i musimy ustalić, jak je odzyskać. To potrwa znacznie dłużej od jego utraty.

Prezes i szef marki Herbert Diess stwierdzili, że grupa nie jest gotowa do zrezygnowania z technologii wysokoprężnej i może nadal oferować diesle na rynku amerykańskim. — Nadejdzie kiedyś taki decydujący moment, kiedy elektryczne środki transportu wezmą górę. Nie wiem, kiedy — może w 2030 albo w 2035 r. — stwierdził Müller. Diess powiedział z kolei, że spodziewa się w tym roku wzrostu sprzedaży aut swej marki. — Volkswagen wraca do siebie, zajmujemy się na bieżąco wyzwaniami — dodał.

W wypowiedzi na marginesie salonu samochodowego w stolicy Francji poinformował też o znacznym postępie w dochodzeniu do porozumienia z amerykańskimi urzędami nadzoru, które pozwoli Niemcom naprawić niektóre silniki 3-litrowe, emitujące więcej spalin od norm. Powiedział, że „w ostatnich 12 miesiącach mieliśmy konstruktywny dialog z władzami w Niemczech, w Unii i w USA”; liczy na osiągnięcie wyników we wszystkich postępowaniach wyjaśniających w możliwej do przewidzenia przyszłości.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana