Volkswagen liczy na umowę z USA w 2016 r.

Prezes zarządu Grupy Volkswagena, Matthias Müller wyraził w Paryżu nadzieję na dojście do końca roku do porozumienia z władzami USA o wysokości grzywny, które załatwi polubownie dalsze procedury karne

Publikacja: 30.09.2016 11:48

Volkswagen liczy na umowę z USA w 2016 r.

Foto: Bloomberg

W wypowiedzi na marginesie salonu samochodowego w stolicy Francji poinformował też o znacznym postępie w dochodzeniu do porozumienia z amerykańskimi urzędami nadzoru, które pozwoli Niemcom naprawić niektóre silniki 3-litrowe, emitujące więcej spalin od norm. Powiedział, że „w ostatnich 12 miesiącach mieliśmy konstruktywny dialog z władzami w Niemczech, w Unii i w USA”; liczy na osiągnięcie wyników we wszystkich postępowaniach wyjaśniających w możliwej do przewidzenia przyszłości.

Rzecznik resortu sprawiedliwości USA nie chciał odnieść się do tych słów.

Szef VW jest zaniepokojony rozmiarami potencjalnych dodatkowych grzywien. — Ugoda osiągnięta z władzami cywilnymi nie jest tania. Dokonaliśmy odpisów na wszystko, z czym będziemy mieć do czynienia, włącznie z grzywnami, projektami ochrony środowiska, odszkodowaniami dla ludzi. Zobaczymy, czy to wystarczy czy nie.

Grupa odłożyła 17,8 mld euro na koszty globalnego skandalu z zaniżaniem emisji spalin. Czekają ją postępowania cywilne i możliwe grzywny urzędów nadzoru z Unii i z innych krajów na świecie. W czerwcu zgodziłam się zapłacić 16,5 mld dolarów na uregulowanie roszczeń cywilnych.

Müller dodał, że konsekwencje dla jego grupy będą nie tylko finansowe. — Naruszyliśmy zaufanie ludzi do nas i musimy ustalić, jak je odzyskać. To potrwa znacznie dłużej od jego utraty.

Prezes i szef marki Herbert Diess stwierdzili, że grupa nie jest gotowa do zrezygnowania z technologii wysokoprężnej i może nadal oferować diesle na rynku amerykańskim. — Nadejdzie kiedyś taki decydujący moment, kiedy elektryczne środki transportu wezmą górę. Nie wiem, kiedy — może w 2030 albo w 2035 r. — stwierdził Müller. Diess powiedział z kolei, że spodziewa się w tym roku wzrostu sprzedaży aut swej marki. — Volkswagen wraca do siebie, zajmujemy się na bieżąco wyzwaniami — dodał.

W wypowiedzi na marginesie salonu samochodowego w stolicy Francji poinformował też o znacznym postępie w dochodzeniu do porozumienia z amerykańskimi urzędami nadzoru, które pozwoli Niemcom naprawić niektóre silniki 3-litrowe, emitujące więcej spalin od norm. Powiedział, że „w ostatnich 12 miesiącach mieliśmy konstruktywny dialog z władzami w Niemczech, w Unii i w USA”; liczy na osiągnięcie wyników we wszystkich postępowaniach wyjaśniających w możliwej do przewidzenia przyszłości.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne