Niemal wszystkie duże rynki zanotowały lepsze wyniki, największą poprawę Hiszpania (+13 proc.) przed Niemcami (+7,4) i Francją (+4,3), tylko rynek brytyjski skurczył się 11. kolejny miesiąc, tym razem o 2,8 proc. oraz włoski po raz pierwszy, o 1,4 proc.
Po 2 miesiącach popyt na nowe auta wzrósł o 5,8 proc. do 2 378 965, nadał był największy w Hiszpanii (+16,4; 212 135), w Niemczech (+9,5; 531 178) i Francji (+3,4; 325 793). Największe przyrosty od 1 stycznia zanotowały Chorwacja i Cypr (po 39,5), Grecja (34,9), Węgry (30,8), ale w krajach tych sprzedano od 5 tys. do 19 tys. samochodów. Tendencja spadkowa utrzymuje się nadal w W. Brytanii (-5,1 proc., 244 420), a z mniejszych krajów w Irlandii (-3,5) i Szwecji (-1,6).
Grupa VW liderem
W rankingu marek zarówno w lutym, jak i po 2 miesiącach największą sprzedażą może chwalić się Grupa Volkswagena i jej główna marka. W lutym sprzedała 272 758 aut; +9,4 proc. /122 674; +9,1 proc., przed Grupą PSA (115 589, +67,6; Opel dołożył 64 340 aut) Grupą Renault (112 402, w tym pierwszą sztukę marki Alipine!; +6,8) i Grupą FCA (86 812; -4,3).
Po dwóch miesiącach kolejność została ta sama, zmieniły się tylko liczby. Na Grupę VW przypadło 581 109 (+9,3), na PSA 401 902 z Oplem 137 662 (+70,6), na Grupę Renault 236 619 (+8,1) i na Grupę FCA 166 822 (-1,6). Z tych danych wynika ogromna poprawa sprzedaży Grupy PSA dzięki atrakcyjnym nowościom Peugeota i doliczeniu wkładu Opla/Vauxhalla. Z dużych producentów źle wypadła FCA. bo główna marka Fiata nie ma niczego nowego, a pozostali członkowie grupy sprzedają co najmniej 6 razy mniej i razem nie mogą powstrzymać tendencji spadkowej.
Z marek amerykańskich najwięcej sprzedał Ford, 158 259 sztuk (+5,4) po 2 miesiącach i Jeep z FCA: 24 122 (+60,5), bo General Motors ze sprzedażą 50 sztuk w lutym i 233 od 1 stycznia przestał praktycznie liczyć się w Unii Europejskiej (-99,9 proc.).