Fenomen Škody Superb

Czeska marka pokazała, że atrakcyjne finansowanie jest równie ważne jak dobry produkt.

Publikacja: 29.10.2015 15:41

Tylko w trzech pierwszych kwartałach Škoda sprzedała w Polsce niemal 4 tys. superbów

Tylko w trzech pierwszych kwartałach Škoda sprzedała w Polsce niemal 4 tys. superbów

Foto: Škoda

W trzech pierwszych kwartałach tego roku rejestracje nowych aut osobowych powiększyły się o 5,4 proc., do 258 240 sztuk, wynika z informacji przygotowanej przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. Udział klientów indywidualnych zmalał do 35,8 proc. Kupili oni o 3,9 proc. aut mniej niż rok wcześniej. W tym samym okresie nabywcy na REGON zwiększyli zakupy o 16,9 proc. Ta grupa była szczególnie aktywna we wrześniu, sprzedaż w tym segmencie wzrosła o 26,6 proc. w stosunku do września 2014 roku.

Niekwestionowanym liderem rynku pozostaje Škoda, z udziałem po dziewięciu miesiącach przekraczającym 12,6 proc. Na liście wrześniowych bestsellerów marka umieściła aż cztery modele. W kolejności wielkości sprzedaży są to: Fabia, Octavia, Rapid i Superb. Zaskoczeniem dla branży było pojawienie się na 16. pozycji Superb.

Przebój Škody

Škoda nowym modelem Superb spowodowała małe trzęsienie ziemi. – Kupno tego modelu rozważają klienci nawet z marek premium, bo w najbogatszej wersji Laurin & Klement dorównuje im wyposażeniem, a jest o 40 proc. tańszy i do tego powszechnie się podoba – przyznaje kierownik salonu Škoda w Grupa Ignaszak Kalisz Piotr Kowalczyk. – Superb dla wszystkich był dużym zaskoczeniem i jesteśmy szczęśliwi, że mamy takie auto w naszej ofercie – zapewnia.

Jego słowa potwierdzają statystyki. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku Škoda sprzedała 3939 superbów, gdy rok wcześniej w tym samym okresie znalazła klientów na 2846 samochodów tego modelu. – Superb jest naszym tegorocznym przebojem i popyt nawet nas zaskoczył – przyznaje rzeczniczka marki Klaudyna Gorzan.

Kierownik kaliskiego salonu stwierdza, że popularnością cieszą się głównie modele w najwyższej wersji Laurin & Klement. Samochód został wyposażony jako pierwszy tej marki w adaptacyjne zawieszenie (prowadzący może wybrać tryb komfortowy, normalny i sportowy), aktywny tempomat (umożliwia utrzymanie stałej, zadanej przez kierowcę odległości od poprzedzającego pojazdu, także podczas jazdy w korku), system maskowania świateł drogowych (co oznacza, że po zmroku można bez obaw o oślepienie innych używać cały czas świateł długich) oraz w elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika. Opcjonalnie do nowej škody superb można zamówić 19-calowe obręcze z aluminium, które również pojawiły się po raz pierwszy w ofercie.

W standardzie jest system stabilizacji toru jazdy ESC oraz system ostrzegający o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (Lane Assistant) – oba należą do wyposażenia obowiązkowego nowych samochodów. W wyposażeniu znajdziemy także Front Assistant, który kontroluje odstęp i w sytuacji awaryjnej hamuje, a także system Multicollision Brake, który uruchamia hamulce po kolizji, co zapobiega kolejnym zderzeniom.

Finansowanie też się liczy

Kowalczyk przyznaje, że 90 proc. kupujących korzysta z leasingu. – Coraz popularniejszy jest Škoda Leasing Niskich Rat i to nie tylko w przypadku Superb, ale i mniejszych modeli, jak Octavia i Fabia – zauważa. To finansowanie pozwala użytkować samochód i płacić raty o połowę mniejsze niż w klasycznym leasingu. Podpisując umowę, klient ma pewność, że auto zostanie odkupione po okresie użytkowania. – Zazwyczaj klienci wybierają czteroletni okres. Dla Superba wyposażonego w silnik Diesla jest to często maksymalny roczny przebieg 40 tys. km, zaś w przypadku innych modeli może to być nawet 15 tys. km rocznie – wymienia kierownik salonu. – Po trzech, czterech latach auto można oddać, o ile ma normatywne zużycie i nieprzekroczony przebieg – zaznacza.

Popularność Škody Superb jest dużym zaskoczeniem dla konkurentów. W segmencie dużych limuzyn marki popularne poniosły klęskę, producenci wycofali je z oferty. Powszechnie przyjmowano, że w tym segmencie niepodzielnie rządzą marki premium. Škoda z Superbem udowodniła jednak, że odpowiedni produkt wsparty atrakcyjnym finansowaniem może sobie dać radę nawet z bardzo wymagającą konkurencją.

Opinia

Michał Dyc, dyrektor sprzedaży detalicznej w Volkswagen Bank Polska

Finansowanie z wysoką wartością końcową jest doskonałym rozwiązaniem w przypadku zakupu firmowych samochodów. Škoda Leasing Niskich Rat to propozycja dla przedsiębiorców, chcących czerpać korzyści podatkowe z leasingu operacyjnego, a  jednocześnie płacić niskie miesięczne raty. Umowę leasingową można podpisać na okres od 24 do 60 miesięcy. Przedsiębiorca, znając kondycję swojej firmy, decyduje również o wysokości opłaty wstępnej, w przedziale od 10 proc. do 45 proc. wartości auta. Jasne zasady dotyczą także zakończenia kontraktu: nabywca może wykupić samochód albo zwrócić go, wybierając kolejny model Škody. Jaka może być rata leasingowa w przypadku modelu Superb Combi, z silnikiem 1,8 TSI, o mocy 180 KM i w wersji wyposażenia style? Będzie to 1051 zł netto (cena auta to 111 600 zł brutto), przy skorzystaniu ze Škoda Leasing Niskich Rat, z okresem leasingu 36 miesięcy, opłatą wstępną 20 proc. i rocznym limitem przebiegu 20 tys. km. Kupując do firmy nowego superba warto też skorzystać z oferty usług dodatkowych, np. z pakietu serwisowego, który umożliwia zaplanowanie wydatków na przeglądy i serwis auta.

W trzech pierwszych kwartałach tego roku rejestracje nowych aut osobowych powiększyły się o 5,4 proc., do 258 240 sztuk, wynika z informacji przygotowanej przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. Udział klientów indywidualnych zmalał do 35,8 proc. Kupili oni o 3,9 proc. aut mniej niż rok wcześniej. W tym samym okresie nabywcy na REGON zwiększyli zakupy o 16,9 proc. Ta grupa była szczególnie aktywna we wrześniu, sprzedaż w tym segmencie wzrosła o 26,6 proc. w stosunku do września 2014 roku.

Pozostało 90% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana