Fenomen Škody Superb

Czeska marka pokazała, że atrakcyjne finansowanie jest równie ważne jak dobry produkt.

Publikacja: 29.10.2015 15:41

Tylko w trzech pierwszych kwartałach Škoda sprzedała w Polsce niemal 4 tys. superbów

Tylko w trzech pierwszych kwartałach Škoda sprzedała w Polsce niemal 4 tys. superbów

Foto: Škoda

W trzech pierwszych kwartałach tego roku rejestracje nowych aut osobowych powiększyły się o 5,4 proc., do 258 240 sztuk, wynika z informacji przygotowanej przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. Udział klientów indywidualnych zmalał do 35,8 proc. Kupili oni o 3,9 proc. aut mniej niż rok wcześniej. W tym samym okresie nabywcy na REGON zwiększyli zakupy o 16,9 proc. Ta grupa była szczególnie aktywna we wrześniu, sprzedaż w tym segmencie wzrosła o 26,6 proc. w stosunku do września 2014 roku.

Niekwestionowanym liderem rynku pozostaje Škoda, z udziałem po dziewięciu miesiącach przekraczającym 12,6 proc. Na liście wrześniowych bestsellerów marka umieściła aż cztery modele. W kolejności wielkości sprzedaży są to: Fabia, Octavia, Rapid i Superb. Zaskoczeniem dla branży było pojawienie się na 16. pozycji Superb.

Przebój Škody

Škoda nowym modelem Superb spowodowała małe trzęsienie ziemi. – Kupno tego modelu rozważają klienci nawet z marek premium, bo w najbogatszej wersji Laurin & Klement dorównuje im wyposażeniem, a jest o 40 proc. tańszy i do tego powszechnie się podoba – przyznaje kierownik salonu Škoda w Grupa Ignaszak Kalisz Piotr Kowalczyk. – Superb dla wszystkich był dużym zaskoczeniem i jesteśmy szczęśliwi, że mamy takie auto w naszej ofercie – zapewnia.

Jego słowa potwierdzają statystyki. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku Škoda sprzedała 3939 superbów, gdy rok wcześniej w tym samym okresie znalazła klientów na 2846 samochodów tego modelu. – Superb jest naszym tegorocznym przebojem i popyt nawet nas zaskoczył – przyznaje rzeczniczka marki Klaudyna Gorzan.

Kierownik kaliskiego salonu stwierdza, że popularnością cieszą się głównie modele w najwyższej wersji Laurin & Klement. Samochód został wyposażony jako pierwszy tej marki w adaptacyjne zawieszenie (prowadzący może wybrać tryb komfortowy, normalny i sportowy), aktywny tempomat (umożliwia utrzymanie stałej, zadanej przez kierowcę odległości od poprzedzającego pojazdu, także podczas jazdy w korku), system maskowania świateł drogowych (co oznacza, że po zmroku można bez obaw o oślepienie innych używać cały czas świateł długich) oraz w elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika. Opcjonalnie do nowej škody superb można zamówić 19-calowe obręcze z aluminium, które również pojawiły się po raz pierwszy w ofercie.

W standardzie jest system stabilizacji toru jazdy ESC oraz system ostrzegający o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (Lane Assistant) – oba należą do wyposażenia obowiązkowego nowych samochodów. W wyposażeniu znajdziemy także Front Assistant, który kontroluje odstęp i w sytuacji awaryjnej hamuje, a także system Multicollision Brake, który uruchamia hamulce po kolizji, co zapobiega kolejnym zderzeniom.

Finansowanie też się liczy

Kowalczyk przyznaje, że 90 proc. kupujących korzysta z leasingu. – Coraz popularniejszy jest Škoda Leasing Niskich Rat i to nie tylko w przypadku Superb, ale i mniejszych modeli, jak Octavia i Fabia – zauważa. To finansowanie pozwala użytkować samochód i płacić raty o połowę mniejsze niż w klasycznym leasingu. Podpisując umowę, klient ma pewność, że auto zostanie odkupione po okresie użytkowania. – Zazwyczaj klienci wybierają czteroletni okres. Dla Superba wyposażonego w silnik Diesla jest to często maksymalny roczny przebieg 40 tys. km, zaś w przypadku innych modeli może to być nawet 15 tys. km rocznie – wymienia kierownik salonu. – Po trzech, czterech latach auto można oddać, o ile ma normatywne zużycie i nieprzekroczony przebieg – zaznacza.

Popularność Škody Superb jest dużym zaskoczeniem dla konkurentów. W segmencie dużych limuzyn marki popularne poniosły klęskę, producenci wycofali je z oferty. Powszechnie przyjmowano, że w tym segmencie niepodzielnie rządzą marki premium. Škoda z Superbem udowodniła jednak, że odpowiedni produkt wsparty atrakcyjnym finansowaniem może sobie dać radę nawet z bardzo wymagającą konkurencją.

Opinia

Michał Dyc, dyrektor sprzedaży detalicznej w Volkswagen Bank Polska

Finansowanie z wysoką wartością końcową jest doskonałym rozwiązaniem w przypadku zakupu firmowych samochodów. Škoda Leasing Niskich Rat to propozycja dla przedsiębiorców, chcących czerpać korzyści podatkowe z leasingu operacyjnego, a  jednocześnie płacić niskie miesięczne raty. Umowę leasingową można podpisać na okres od 24 do 60 miesięcy. Przedsiębiorca, znając kondycję swojej firmy, decyduje również o wysokości opłaty wstępnej, w przedziale od 10 proc. do 45 proc. wartości auta. Jasne zasady dotyczą także zakończenia kontraktu: nabywca może wykupić samochód albo zwrócić go, wybierając kolejny model Škody. Jaka może być rata leasingowa w przypadku modelu Superb Combi, z silnikiem 1,8 TSI, o mocy 180 KM i w wersji wyposażenia style? Będzie to 1051 zł netto (cena auta to 111 600 zł brutto), przy skorzystaniu ze Škoda Leasing Niskich Rat, z okresem leasingu 36 miesięcy, opłatą wstępną 20 proc. i rocznym limitem przebiegu 20 tys. km. Kupując do firmy nowego superba warto też skorzystać z oferty usług dodatkowych, np. z pakietu serwisowego, który umożliwia zaplanowanie wydatków na przeglądy i serwis auta.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne