W grudniu sprzedano w krajach UE 1 109 927 nowych samochodów osobowych, o 16,6 proc. więcej niż rok wcześniej, sprzedaż wraz z krajami EFTA (Islandia, Norwegia, Szwajcaria) poprawiła się o 15,9 proc. do 1 156 489. Były to największe wzrosty procentowe od czasu wystąpienia pozytywnej tendencji — podkreśliła organizacja z Brukseli. W całym roku wzrost wyniósł 9,2 proc. do 14 202 024 pojazdów.
Wszystkie duże rynki zakończyły rok dobrymi wynikami przyczyniając się do pozytywnego bilansu rocznego. Dwucyfrowy wynik w grudniu osiągnęły Hiszpania (20,7 proc.,), Włochy (18,7) i Francja (12,5), wyprzedzając W. Brytanię (8,4) i Niemcy (7,7). W Polsce sprzedano 37 358 samochodów, o 26 proc. więcej niż w grudniu 2014.
W całym roku sprzedano w Unii 13 713 526 nowych samochodów (+9,3 proc.), ale ten wynik jest równy sprzedaży z 2010 r., pierwszego roku po kryzysie gospodarczym. Tendencja jest więc pozytywna, ale w liczbach absolutnych wielkość sprzedaży jest nadal niska. W krajach UE i EFTA poprawa wyniosła 9,2 proc. do 14 202 024 sztuk. W Polsce sprzedano 354 975 samochodów. co oznacza wzrost o 8,1 proc.
Po 12 miesiącach największa dynamikę wykazały Irlandia (29,8 proc.) przed Portugalią i Cyprem (po 25), Hiszpanią 20,9), Czechami (20), Włochami (15,8). Największe rynki wypadły też lepiej niż przed rokiem, Niemcy osiągnęły 5,6 proc. W. Brytania 6,3, a Francja 6,8 proc.
Grupa Volkswagena zachowała pierwsze miejsce ze sprzedażą 3 421 803 aut (+6,12 proc.), ale zmniejszyła udział w rynku do 24,8 proc. z 25,5. PSA Peugeot Citroen zakończył rok udziałem 10,6 proc. wobec 10,9, Renault bez zmiany z 9,7, FCA z 6,2 proc. po 6,0 (Fiat z 4,7 po 4,6 proc.), grupa Opla z 6,8 po 7,2 proc., Daimler z 5,8 po 5,4, BMW z 6,5 po 6,4, Ford bez zmiany 7,3, Toyota z 4,2 po 4,3, Hyundai i Kia bez zmian z 3,3 i2,7 proc.