500+ napędza popyt na stare auta

Rośnie średni wiek sprowadzanych do Polski używanych samochodów osobowych.

Publikacja: 10.08.2016 19:38

500+ napędza popyt na stare auta

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

W tym roku średni wiek sprowadzanych aut wynosi już 11 lat i 8 miesięcy. To o 10 miesięcy więcej niż w ubiegłym roku – wynika z danych Instytutu Samar. Przy czym dynamika importu aut mających więcej niż 10 lat zwiększyła się w ujęciu rocznym o 28,5 proc.

W rezultacie w pierwszych 7 miesiącach tego roku liczba pierwszych rejestracji przeszło 10-letnich samochodów zbliżyła się do 335 tys. To blisko 40 proc. więcej od rejestrowanych nowych aut osobowych.

W całości prywatnego importu udział ponad 10-letnich pojazdów sięga już 63,5 proc., podczas gdy w lipcu 2015 r. było to 55,5 proc.

– Na wzrost rejestracji starszych samochodów wpływa program 500+, który ułatwił finansowanie zakupów. Drugim czynnikiem jest zniesienie opłaty recyklingowej – twierdzi Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru.

W sumie od początku roku sprowadzono do Polski 527,2 tys. używanych aut, o 13,4 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.

Największą popularnością cieszą się volkswageny, ople i audi – według Samaru do końca lipca sprowadzono 177,1 tys. aut tych trzech niemieckich marek. Z danych firmy AAA Auto, działającej na rynku wtórnym krajów Europy Środkowo-Wschodniej, wynika, że średni przebieg wystawianych w lipcu w autokomisach, serwisach internetowych oraz u dealerów pojazdów sięgał 174 tys. km, a średnia cena nie przekroczyła 21,6 tys.

Z kolei według internetowego serwisu OtoMoto w pierwszym półroczu marki niemieckich producentów zajmowały całą pierwszą dziesiątkę najczęściej poszukiwanych przez nabywców. Największa część z nich – przeszło jedna piąta – szukała auta w przedziale od 5 tys. do 10 tys. zł.

Słabnie popularność diesli, ale w tym roku nadal stanowią tylko 42,4 proc. prywatnego importu.

W tym roku średni wiek sprowadzanych aut wynosi już 11 lat i 8 miesięcy. To o 10 miesięcy więcej niż w ubiegłym roku – wynika z danych Instytutu Samar. Przy czym dynamika importu aut mających więcej niż 10 lat zwiększyła się w ujęciu rocznym o 28,5 proc.

W rezultacie w pierwszych 7 miesiącach tego roku liczba pierwszych rejestracji przeszło 10-letnich samochodów zbliżyła się do 335 tys. To blisko 40 proc. więcej od rejestrowanych nowych aut osobowych.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana