W tym roku średni wiek sprowadzanych aut wynosi już 11 lat i 8 miesięcy. To o 10 miesięcy więcej niż w ubiegłym roku – wynika z danych Instytutu Samar. Przy czym dynamika importu aut mających więcej niż 10 lat zwiększyła się w ujęciu rocznym o 28,5 proc.
W rezultacie w pierwszych 7 miesiącach tego roku liczba pierwszych rejestracji przeszło 10-letnich samochodów zbliżyła się do 335 tys. To blisko 40 proc. więcej od rejestrowanych nowych aut osobowych.
W całości prywatnego importu udział ponad 10-letnich pojazdów sięga już 63,5 proc., podczas gdy w lipcu 2015 r. było to 55,5 proc.
– Na wzrost rejestracji starszych samochodów wpływa program 500+, który ułatwił finansowanie zakupów. Drugim czynnikiem jest zniesienie opłaty recyklingowej – twierdzi Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru.
W sumie od początku roku sprowadzono do Polski 527,2 tys. używanych aut, o 13,4 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.