500+ napędza popyt na stare auta

Rośnie średni wiek sprowadzanych do Polski używanych samochodów osobowych.

Publikacja: 10.08.2016 19:38

500+ napędza popyt na stare auta

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

W tym roku średni wiek sprowadzanych aut wynosi już 11 lat i 8 miesięcy. To o 10 miesięcy więcej niż w ubiegłym roku – wynika z danych Instytutu Samar. Przy czym dynamika importu aut mających więcej niż 10 lat zwiększyła się w ujęciu rocznym o 28,5 proc.

W rezultacie w pierwszych 7 miesiącach tego roku liczba pierwszych rejestracji przeszło 10-letnich samochodów zbliżyła się do 335 tys. To blisko 40 proc. więcej od rejestrowanych nowych aut osobowych.

W całości prywatnego importu udział ponad 10-letnich pojazdów sięga już 63,5 proc., podczas gdy w lipcu 2015 r. było to 55,5 proc.

– Na wzrost rejestracji starszych samochodów wpływa program 500+, który ułatwił finansowanie zakupów. Drugim czynnikiem jest zniesienie opłaty recyklingowej – twierdzi Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru.

W sumie od początku roku sprowadzono do Polski 527,2 tys. używanych aut, o 13,4 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.

Największą popularnością cieszą się volkswageny, ople i audi – według Samaru do końca lipca sprowadzono 177,1 tys. aut tych trzech niemieckich marek. Z danych firmy AAA Auto, działającej na rynku wtórnym krajów Europy Środkowo-Wschodniej, wynika, że średni przebieg wystawianych w lipcu w autokomisach, serwisach internetowych oraz u dealerów pojazdów sięgał 174 tys. km, a średnia cena nie przekroczyła 21,6 tys.

Z kolei według internetowego serwisu OtoMoto w pierwszym półroczu marki niemieckich producentów zajmowały całą pierwszą dziesiątkę najczęściej poszukiwanych przez nabywców. Największa część z nich – przeszło jedna piąta – szukała auta w przedziale od 5 tys. do 10 tys. zł.

Słabnie popularność diesli, ale w tym roku nadal stanowią tylko 42,4 proc. prywatnego importu.

W tym roku średni wiek sprowadzanych aut wynosi już 11 lat i 8 miesięcy. To o 10 miesięcy więcej niż w ubiegłym roku – wynika z danych Instytutu Samar. Przy czym dynamika importu aut mających więcej niż 10 lat zwiększyła się w ujęciu rocznym o 28,5 proc.

W rezultacie w pierwszych 7 miesiącach tego roku liczba pierwszych rejestracji przeszło 10-letnich samochodów zbliżyła się do 335 tys. To blisko 40 proc. więcej od rejestrowanych nowych aut osobowych.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana