Reklama
Rozwiń

Volkswagen Poznań zainwestuje 450 mln euro

Zatrudnienie w zakładach Volkswagen Poznań wzrośnie w tym roku o prawie tysiąc osób. A w fabryce w Antoninku koncern zainwestuje w tym roku 200 mln euro. Łączne planowane inwestycje na 2018/2019 sięgną 450 mln euro.

Publikacja: 23.01.2018 14:06

Volkswagen Poznań

Volkswagen Poznań

Foto: materiały prasowe

To znaczy, że od momentu, kiedy Volkswagen zaczął produkcję na polskim rynku, łączna kwota inwestycji przekroczy 2 mld euro. — To jeden z naszych największych i najważniejszych zakładów w całym koncernie – powiedział „Rzeczpospolitej” Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.

Polskie zakłady Volkswagena we Wrześni i Antoninku pod Poznaniem wyprodukowały w 2017 roku 240 tys. samochodów : T6, Caddy i Crafterów, który jest już produkowany we wszystkich zaplanowanych 69 wariantach. Plany na 2018, to zwiększenie jej do 286,5 tys. sztuk. W tym samych Crafterów ma być 70 tysięcy. — W tej chwili jest to już o 100 tys. więcej, niż w naszym zakładzie w Hanowerze – mówi Jens Ocksen. Oprócz tego podpoznańskie zakłady VW , które w tej chwili zatrudniają 11 tys. pracowników , produkują i eksportują również komponenty. — Osiągnięcie takiej liczby wyprodukowanych aut wymagało od nas dużej dyscypliny i ogromnego zaangażowania samych pracowników – przyznaje Dietmar Nich, dyrektor zakładu Caddy /T w Antoninku. —Jesteśmy też przygotowani do uruchomienia w 2019 roku osobowej wersji Craftera – ujawnił Ralf Nitschke, szef zakładu Crafter we Wrześni, gdzie wkrótce zostanie uruchomiona trzecia zmiana.

Plany inwestycyjne wyglądają tak: W marcu 2018 mają być gotowe nowe miejsca postojowe. Pod koniec roku w grudniu – hala logistyczna, a w czerwcu 2019 spawalnia. — Dla nas największym wyzwaniem , będzie rozbudowa lakierni , bo nie możemy sobie pozwolić na wyłączenie tej części fabryki na czas inwestycji, więc przez 5 dni w tygodniu będzie tam się odbywała produkcja, a sobotę i niedzielę wejdą firmy rozbudowujące tę część naszego zakłady- mówi szef VW Poznań. — Taka forma rozbudowy, na „żywym organizmie” jest znacznie trudniejsza, niż gdybyśmy budowali wszystko od zera- dodaje. Rozbudowa zakładu w Antoninku, która rozpocznie się na wiosnę, a zakład ma być gotowy do produkcji nowego Caddy 5 w 2020 roku. Dla tego auta VW zaplanował także napęd alternatywny. W ubiegłym roku z taśm produkcyjnych zjechało 164,6 tys. Caddy, czyli najwęcej od czasu powstania Volkswagen Poznań w 1993 roku.

Podpoznańskie zakłady Volkswagena są już w pełni gotowe do produkcji samochodów z napędem elektrycznym. Firma współpracuje z Politechniką Poznańską, gdzie ma powstać Wydział Elektromobilności. — Na razie zajmujemy się opisem tego projektu – mówi Jolanta Musielak, odpowiadająca za sprawy personalne i organizacyjne VW Poznań.

Już zresztą wyprodukowano prototypy takich pojazdów, które zostały zabudowane w fabrice w Hanowerze i teraz są testowane przez klientów. —To dla nas wielkie wyzwanie, ale uczestnictwo w projekcie produkcji aut elektrycznych oznacza dla nas poważne powiększenie portfolio produktów Odlewni Volkswagen Poznań. A to z kolei gwarantuje bezpieczną przyszłość zakładu – cieszył się Thomas Kreuzinger –Janik, dyrektor Odlewni VWP.

— To nie będzie łatwy projekt, ponieważ samochody dostawcze z napędem elektrycznym będą musiały zostać przygotowane do przewożenia przynajmniej tonowych ładunków.Liczymy więc,że ich zasięg będzie wynosił ok 150 kilometrów na jednym ładowaniu . W miastach to powinno wystarczyć — uważa Jens Ocksen. — To zupełnie inne wyzwanie, niż w przypadku samochodów osobowych. Taka bateria musi być znaie bardziej wytrzymała, chociażby w samochodach dla kurierów, którzy bardzo często zatrzymują się i ruszają z miejsca. Ale dla pojazdów w miastach nie ma alternatywy — dodaje.

To znaczy, że od momentu, kiedy Volkswagen zaczął produkcję na polskim rynku, łączna kwota inwestycji przekroczy 2 mld euro. — To jeden z naszych największych i najważniejszych zakładów w całym koncernie – powiedział „Rzeczpospolitej” Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.

Polskie zakłady Volkswagena we Wrześni i Antoninku pod Poznaniem wyprodukowały w 2017 roku 240 tys. samochodów : T6, Caddy i Crafterów, który jest już produkowany we wszystkich zaplanowanych 69 wariantach. Plany na 2018, to zwiększenie jej do 286,5 tys. sztuk. W tym samych Crafterów ma być 70 tysięcy. — W tej chwili jest to już o 100 tys. więcej, niż w naszym zakładzie w Hanowerze – mówi Jens Ocksen. Oprócz tego podpoznańskie zakłady VW , które w tej chwili zatrudniają 11 tys. pracowników , produkują i eksportują również komponenty. — Osiągnięcie takiej liczby wyprodukowanych aut wymagało od nas dużej dyscypliny i ogromnego zaangażowania samych pracowników – przyznaje Dietmar Nich, dyrektor zakładu Caddy /T w Antoninku. —Jesteśmy też przygotowani do uruchomienia w 2019 roku osobowej wersji Craftera – ujawnił Ralf Nitschke, szef zakładu Crafter we Wrześni, gdzie wkrótce zostanie uruchomiona trzecia zmiana.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana