„Przyczyną jest wzrost kosztów związanych z programem skupu/naprawy pojazdów z silnikami 2,0 TDI, co stanowi część ugody w Ameryce Płn., z co okazało się znacznie bardziej skomplikowane technicznie i czasochłonne” — oświadczyła sama grupa. Dokona tego odpisu w bilansie za III kwartał, który ma być ogłoszony 27 października.

Volkswagen ogłosił akcje przywoławczą dla ok. 11 mln pojazdów na świecie, z tego 8,5 mln przypada na Europę. W Stanach producent musi wykonać większą pracę nad sprzętem klienci muszą dłużej czekać na naprawę, w Europie VW dokonuje zmian w oprogramowaniu kontroli pracy silników, akcja przebiega gładko — stwierdził rzecznik VW.

Porsche mający 30,8 proc. udziałów w Volkswagenie poinformował, że nowy odpis wpłynie ujemnie na jego wyniki, ale zakłada dla całego 2017 r. zysk po opodatkowaniu 2,1-3,1 mld euro.