Nowy rozdział w historii Alpiny oficjalnie się rozpoczął. BMW zarejestrowało nowy znak towarowy marki w Niemieckim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych (DPMA). Równolegle dokonano rejestracji w urzędach ochrony własności intelektualnej w Kostaryce, Urugwaju, Tajlandii i w Unii Europejskiej.
Nowy emblemat nawiązuje do dotychczasowego projektu, ale wprowadza istotne zmiany. Zamiast charakterystycznego herbu, w centrum widoczny jest teraz uproszczony, dwuczęściowy okrąg – lewa i prawa strona kontrastują czernią i bielą. Motywy techniczne – pojedyncza przepustnica i wał korbowy – pozostały, ale ich forma została uproszczona i wpisuje się w nowoczesną, spłaszczoną estetykę. Z logotypu zniknęły kolory niebieski i czerwony, które dotąd były jego integralną częścią. Niewykluczone jednak, że pojawią się w przyszłych wariantach. Mimo nowej typografii, jaką BMW zastrzegło już w 2023 roku, logotyp Alpiny nie korzysta z nowego firmowego fontu. Nie wiadomo, czy to świadome rozróżnienie, czy element nadal trwającego procesu projektowego.
Czytaj więcej
Nie tworzą już Alpiny, marki nierozerwalnie połączonej z BMW, ale nie mogą się obejść bez motoryz...
Obecny herb Alpiny funkcjonuje od 1967 roku. Powstał po tym, jak BMW odrzuciło pierwotną wersję logotypu z białymi i niebieskimi rombami – inspirowaną barwami Bawarii i bliskim związkiem Alpiny z BMW. Burkard Bovensiepen, założyciel firmy, zaprojektował wówczas własny symbol, w którym znalazły się dwa gaźniki i wałek rozrządu. Od 1974 roku zostały one zastąpione pojedynczą przepustnicą i wałem korbowym – symbolami mocy i precyzji. Od 2002 roku znak funkcjonuje w wersji trójwymiarowej.
Nowy logotyp Alpiny