Francuska firma samochodowa ma produkować drony dla Ukrainy

Francuskie ministerstwo obrony zwróciło się do Renault z zapytaniem możliwości produkcji dronów. To pokłosie pomysłu ministerstwa, który został przedstawiony w zeszłym tygodniu, pomocy Ukrainie przez francuskie firmy.

Publikacja: 08.06.2025 20:12

Francuska firma samochodowa ma produkować drony dla Ukrainy

Foto: AdobeStock

Jak podało Renault w krótkim oświadczeniu dla Reutersa: "Ministerstwo obrony skontaktowało się z nami w sprawie możliwości produkcji dronów. Odbyły się rozmowy, ale na tym etapie nie podjęto żadnej decyzji, ponieważ czekamy na dalsze szczegóły dotyczące tego projektu od ministerstwa”. Jak podają francuskie media, Renault rozpoczęło rozmowy z jedną z firm na Ukrainie, aby uruchomić linie produkcyjne jak najbliżej linii frontu.

Póki co brak jest informacji na temat charakteru dronów, które mają być produkowane na Ukrainie. Jak podają francuskie media drony mają być przeznaczone nie tylko armii ukraińskiej, ale również francuskiej armii. Aktualnie armia francuska dysponuje około 3 tysiącami dronów armii lądowej, a Ukraina zamierza w tylko w tym roku wykorzystać ponad 4,5 mln dronów, które stały się jednym z najbardziej niezawodnych broni i według szacunków ekspertów odpowiadają za około 70 procent zniszczeń rosyjskiego sprzętu na froncie.

Czytaj więcej

Następca Dacii Spring będzie produkowany w Europie. Cena poniżej 75 tys. zł

Aktualnie Renault jest jednym z największych koncernów motoryzacyjnych w Europie. Firma ma siedzibę w Boulogne-Billancourt pod Paryżem. Jednym z największych udziałowców jest obecnie państwo francuskie, które posiada około 15 procent akcji. Również fundusz pracowniczy (dla pracowników Renault) posiada znaczący udział akcji. Marka jest właścicielem Dacii, Renault Samsung Motors (Korea), sportowej marki Alpine (sportowa marka) oraz Mobilize odpowiedzialnej za nowoczesne usługi mobilności. Tworzy sojusz Renault–Nissan–Mitsubishi. Renault zostało założone w 1899 roku i jest jednym z najstarszych przedsiębiorstw samochodowych na świecie. Koncern zatrudnia 130 tys. pracowników na całym świecie, z czego 63 tys. we Francji.

Renault produkuje wojskowy sprzęt już od czasów I wojny światowej

Renault ma długą historię produkcji pojazdów i sprzętu dla wojska. Już w I wojnie światowej produkowało Renault FT-17, który był jednym z najbardziej znanych i rewolucyjnych czołgów w swoim czasie. Był to pierwszy czołg z obrotową wieżyczką, co wywarło ogromny wpływ na rozwój broni pancernej na całym świecie. Renault dostarczało także ciężarówki, ambulanse i pojazdy zaopatrzeniowe na front.

Czytaj więcej

Rosja chce 1,3 mld euro odszkodowania za powrót Renault

Jak podało Renault w krótkim oświadczeniu dla Reutersa: "Ministerstwo obrony skontaktowało się z nami w sprawie możliwości produkcji dronów. Odbyły się rozmowy, ale na tym etapie nie podjęto żadnej decyzji, ponieważ czekamy na dalsze szczegóły dotyczące tego projektu od ministerstwa”. Jak podają francuskie media, Renault rozpoczęło rozmowy z jedną z firm na Ukrainie, aby uruchomić linie produkcyjne jak najbliżej linii frontu.

Póki co brak jest informacji na temat charakteru dronów, które mają być produkowane na Ukrainie. Jak podają francuskie media drony mają być przeznaczone nie tylko armii ukraińskiej, ale również francuskiej armii. Aktualnie armia francuska dysponuje około 3 tysiącami dronów armii lądowej, a Ukraina zamierza w tylko w tym roku wykorzystać ponad 4,5 mln dronów, które stały się jednym z najbardziej niezawodnych broni i według szacunków ekspertów odpowiadają za około 70 procent zniszczeń rosyjskiego sprzętu na froncie.

Tu i Teraz
Chiński inwestor to problem dla Pirelli. Potencjalny zakaz sprzedaży opon w USA
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Tu i Teraz
Porsche rozważa przeniesienie montażu swoich modeli do USA
Tu i Teraz
Kradzież silników w fabryce Kii. Zniknęło ponad 1000 jednostek napędowych
Tu i Teraz
Statek przewożący 3000 aut płonie u wybrzeży Alaski. Na pokładzie elektryki
Tu i Teraz
Jest taki sam na całym świecie. Dlaczego znak "Stop" jest ośmiokątem?