Transformacja na elektromobilność nie postępuje w zamierzonym tempie dlatego Horse Powertrain opracowała szybki i tani sposób na wyposażenie samochodów zaprojektowanych jako elektryczne w napęd hybrydowy. Motoryzacyjny świat stanął na głowie. Najpierw słyszymy od producentów, że w przyszłości będziemy jeździć wyłącznie samochodami elektrycznymi i w konsekwencji firmy inwestują miliardy dolarów w projektowanie samochodów na prąd. A teraz okazuje się, że pomysłem na biznes jest przerabianie aut elektrycznych na spalinowe.
Zmodyfikowanie platformy samochodu elektrycznego w sposób, który umożliwia stosowanie w niej również napędu spalinowego, jest zwykle bardzo kosztowne. Fiat był tak bardzo rozczarowany sprzedażą nowego modelu 500, że zdecydował się to zrobić. Według jeszcze nieoficjalnych informacji pod koniec tego roku do salonów trafią hybrydowe 500-tki, które jeśli tylko cena okaże się przystępna, będą sprzedawać się jak świeże bułeczki.
Renault 5
Czytaj więcej
Renault 5 Turbo 3E to wyjątkowa, 540-konna wersja elektrycznego sportowego klasyka. Powstanie 198...
Podobną ścieżką idzie Horse Powertrain, firma której właścicielami są Renault Group, Geely i gigant petrochemiczny Aramco. 24 kwietnia 2025 roku w Szanghaju Horse Powertrain pokaże Future Hybrid Concept – hybrydowy moduł, który ma takie gabaryty, że w procesie produkcji może zastąpić napęd elektryczny. Future Hybrid Concept może spalać wszelkiego rodzaju paliwa, w tym benzynę, paliwa etanolowe lub syntetyczne. Największą zaletą nowego rozwiązania są niskie koszty jego wdrożenia. Dzięki niemu wersje elektryczne i hybrydowe będą montowane na tej samej linii, co znacznie upraszcza proces i obniża koszty.