Bez oficjalnej zapowiedzi Mercedes zmienił wygląd swojego logotypu. Srebrna, trójwymiarowa gwiazda ma teraz minimalistyczny, biały wygląd. Nowy projekt logotypu został po raz pierwszy publicznie zaprezentowany w aktualnym raporcie rocznym w lutym 2025 r. Od tego czasu biała gwiazda pojawia się na wszystkich nowych cyfrowych i analogowych publikacjach Mercedesa np. w wiadomościach e-mail, na papierze firmowym lub w mediach społecznościowych.

Znana, błyszcząca, metaliczna, trójwymiarowa gwiazda na samochodach pozostaje niezmieniona. Mercedes nigdzie nie poinformował o tej zmianie. Źródła korporacyjne twierdzą, że decyzja o nieogłaszaniu zmiany była świadomą decyzją, mającą na celu przedstawienie korekty wizualnej jako nowego projektu, która ma sprawić, że wizerunek marki stanie się bardziej przejrzysty i nowoczesny.

Czytaj więcej

Mercedes modernizuje swoją flagową limuzynę. Ale jej ceny pozostają bez zmian

Nie jest to pierwsze tego typu wydarzenie: Mercedes dokonał już podobnej zmiany ze srebrnego na białe logo w 2007 r. Jednak wycofano się z tego w 2010 r. Według doniesień medialnych, ówczesny dyrektor generalny Dieter Zetsche uważał, że wygląd płaskiego, białego logotypu był wystarczająco reprezentatywny dla aspiracji marki. Powróciła więc srebrna gwiazda z wszystkimi swoimi załamaniami. Teraz, około piętnaście lat później, następuje kolejna redukcja stylistyczna.

Mercedes nie poinformował o zmianie wyglądu gwiazdy

Sam symbol nawiązuje do początków firmy: w 1909 roku Paul i Adolf Daimler zarejestrowali trójramienną gwiazdę jako znak towarowy – zainspirowani pocztówką swojego ojca Gottlieba Daimlera, na której oznaczył swój dom gwiazdą. Od tego czasu trzy punkty symbolizują obszary lądu, wody i powietrza, w których Daimler chciał rozwijać swoje produkty i technologie. Pomimo licznych zmian graficznych na przestrzeni historii firmy – od oryginalnej złotej wersji po wieniec laurowy i różnorodne napisy – gwiazda zawsze pozostawała centralnym elementem logotypu.