Niemiecka partia AfD sprzeciwiała się pojazdom elektrycznym, budowie fabryki Tesli pod Berlinem i wyraźnie podkreślała swoją niechęć do Ameryki. - Co sobie wyobraża Tesla? Gdzie byśmy byli, gdybyśmy każdemu amerykańskiemu miliarderowi oddawali nasz kraj do zniszczenia według jego kaprysu – mówiła w 2021 roku przewodnicząca oddziału AfD Kathi Muxel protestując przeciwko budowie fabryki Tesli w Grünheide. Nawet po tym jak amerykański producent pojazdów elektrycznych stał się największym pracodawcą w Brandenburgii, zatrudniając 12 tysięcy osób oraz zapłacił miliony podatków, przedstawiciele partii pozostawali przy swojej opinii. - Jakie wzrosty gospodarcze mamy w gminie Grünheide poza tym, że rano musimy sprzątać śmieci z budowy? - mówili przedstawiciele AfD w 2023 roku w parlamencie.

Czytaj więcej

Nowa Tesla Y już w Polsce. Znamy ceny najbardziej popularnego elektryka na świecie

Niemieckie AfD od lat potępia działania Tesli. Po poparciu Muska jest zwrot o 180 stopni

Mimo niechęci ze strony AfD, Elon Musk od grudnia 2024 roku intensywnie promuje niemiecką skrajną prawicę. Dobrym tego przykładem jest dyskusja na platformie „X” z przewodniczącą partii Alice Weidel. Podczas rozmowy miliarder i założyciel firmy Space X oraz Tesli powiedział: „Moją radą dla Niemców jest, aby domagali się zmiany i zagłosowali na AfD, bo tylko AfD może uratować Niemcy”. Takie wsparcie wystarczyło, żeby retoryka partii zupełnie się zmieniła. - Tesla jest ważnym czynnikiem gospodarczym, pracodawcą i płatnikiem podatków w regionie - oświadczył niedawno rzecznik AfD Steffen John w komunikacie prasowym. Dodano również, że premier Brandenburgii Dietmar Woidke (SPD) powinien zająć się Teslą i szybko zakończyć trwający konflikt między dostawcą wody WSE a fabryką samochodową. A jeszcze niedawno AfD oskarżała premiera SPD o zbytnią troskę o Teslę, a rząd krajowy o mieszanie się w negocjacje między związkiem wodnym a Teslą. Sytuację skomentował sekretarz generalny CDU Gordon Hoffmann: „AfD kolejny raz pokazuje, że nie chodzi jej o przekonania czy kraj".

Czytaj więcej

Jakie samochody kupowano w UE w 2024 r. Silniki benzynowe górą, elektryki ze spadkiem