Mercedes-AMG pobił własny rekord. Magiczna bariera przebita

Mercedes-AMG One pobił własny rekord na północnej pętli toru Nurburgring. To zelektryfikowany hipersamochód z technologią rodem z F1. Prowadził go kierowca DTM, Maro Engel.

Publikacja: 12.10.2024 08:36

Mercedes-AMG One z rekordem na torze Nurburgring

Mercedes-AMG One z rekordem na torze Nurburgring

Foto: mat. prasowe

15 stopni Celsjusza temperatury zewnętrznej, 20 stopni Celsjusza temperatury asfaltu i całkowicie sucha nawierzchnia. Oto, jakie warunki panowały na pewnym torze w Niemczech 23 września 2024 roku o godzinie 18:56. Dlaczego o tym piszemy? „Pewien tor” to legendarna, północna pętla Nurburgringu, uznawana przez wielu za najbardziej wymagającą nitkę asfaltu na świecie. Przejechał po nim „pewien samochód”… A dokładnie Mercedes-AMG One. Wygląda jak pojazd żywcem wyjęty ze świata wyścigów, ale to auto produkcyjne - i właśnie w takiej kategorii ustanowiło nowy rekord. Jakie ma „argumenty”? Wyjątkowo mocne. AMG One rozwija 1063 KM z 1,6-litrowego silnika V6 turbo i z czterech silników elektrycznych. Zelektryfikowany hipersamochód był seryjny i korzystał z opon Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO - czyli takich samych, jakie montuje się tam w fabryce. Wyciśnięto jednak maksimum jego możliwości, korzystając z trybu „Race Plus”, w którym przednia oś obniża się o 37 mm, a tylna o 30 mm. Włączono także ustawienia pod nazwą Drag Reduction System (DRS).

Mercedes-AMG One

Mercedes-AMG One

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes-AMG PureSpeed Concept: Nawet Lewis Hamilton oniemiał z wrażenia

Ile wynosił rekordowy czas? Kierowca DTM, Maro Engel, pokonał tor w 6.29.090. Zejście z czasem poniżej 6:30 na mierzącej 20,832 km północnej pętli „Zielonego Piekła” oznacza, że produkcyjny Mercedes-AMG wkroczył już na terytorium dotąd zarezerwowane dla pojazdów wyczynowych. Co ciekawe, poprzedni rekord również należał do Mercedesa-AMG One. Został ustanowiony w październiku 2022 roku i wynosił 6:35.183. Urwanie pięciu sekund jest więc naprawdę imponującym rezultatem.

Mercedes-AMG One

Mercedes-AMG One

mat. prasowe

Rekord Mercedesa-AMG na torze Nurburgring

„Warunki dwa lata temu nie były idealne, ale wiedzieliśmy, że możemy zrobić więcej. Dziś pokazaliśmy maksymalny potencjał AMG One” – powiedział Maro Engel, zajmujący trzecie miejsce w tegorocznej klasyfikacji DTM. Przed rekordowym przejazdem wykonano kilka testowych i treningowych, a kierowca ćwiczył jazdę również na symulatorze. Cała próba została przeprowadzona zgodnie z regulacjami Nürburgring 1927 GmbH & Co KG, a prawidłowość przejazdu potwierdził notariusz. Samochód został też sprawdzony pod kątem zgodności z wersją produkcyjną przez TÜV Rheinland. Czy Mercedes-AMG wkrótce pobije kolejny, własny rekord? Konkurenci, tacy jak Aston Martin Valkyrie, Koenigsegg Jesko Attack, Czinger 21C czy McLaren W1, też z pewnością mają apetyt na wejście do elitarnego klubu pod nazwą „poniżej 6:30 min autem produkcyjnym na Nurburgringu”.

Mercedes-AMG One

Mercedes-AMG One

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes-AMG zmienia zdanie. Nowy silnik V8 zamiast czterocylindrowego PHEV

15 stopni Celsjusza temperatury zewnętrznej, 20 stopni Celsjusza temperatury asfaltu i całkowicie sucha nawierzchnia. Oto, jakie warunki panowały na pewnym torze w Niemczech 23 września 2024 roku o godzinie 18:56. Dlaczego o tym piszemy? „Pewien tor” to legendarna, północna pętla Nurburgringu, uznawana przez wielu za najbardziej wymagającą nitkę asfaltu na świecie. Przejechał po nim „pewien samochód”… A dokładnie Mercedes-AMG One. Wygląda jak pojazd żywcem wyjęty ze świata wyścigów, ale to auto produkcyjne - i właśnie w takiej kategorii ustanowiło nowy rekord. Jakie ma „argumenty”? Wyjątkowo mocne. AMG One rozwija 1063 KM z 1,6-litrowego silnika V6 turbo i z czterech silników elektrycznych. Zelektryfikowany hipersamochód był seryjny i korzystał z opon Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO - czyli takich samych, jakie montuje się tam w fabryce. Wyciśnięto jednak maksimum jego możliwości, korzystając z trybu „Race Plus”, w którym przednia oś obniża się o 37 mm, a tylna o 30 mm. Włączono także ustawienia pod nazwą Drag Reduction System (DRS).

Tu i Teraz
Kamala Harris fanką Formuły 1. Zdradziła który z kierowców jest jej faworytem
Tu i Teraz
Polacy polubili samochody z Chin i kupują ich coraz więcej. Znamy rynkowy hit
Tu i Teraz
Prawie 5 tys. przekroczeń prędkości w miesiąc. Odcinkowy pomiar prędkości na S11
Tu i Teraz
To będzie najdłuższa estakada w Polsce. Jej zakończenie zaplanowano na 2025 rok
Tu i Teraz
Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu