Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu

Stellantis już od połowy września zawiesił produkcję elektrycznego Fiata 500. Teraz przedłuża postój do końca października. Popyt na małe elektryczne auto jest zbyt słaby, żeby opłaciła się jego produkcja.

Publikacja: 04.10.2024 06:31

Stellantis po raz kolejny wstrzymuje produkcję elektrycznego Fiata 500e

Stellantis po raz kolejny wstrzymuje produkcję elektrycznego Fiata 500e

Foto: mat. prasowe

Spalinowy Fiat 500 był przez wiele lat hitem i koniem pociągowym włoskiej marki. Ten model bez większych zmian produkowany był od 17 lat! Fiat niedawno zakończył jego produkcję. Następca powstał wyłącznie z napędem elektrycznym i śmiało można tę decyzję nazwać największym błędem w historii współczesnej Fiata. Mimo że nowy 500 wygląda znakomicie i jest świetnym miejskim autem, o wiele bardziej dopracowanym i dojrzałym od poprzednika, to nikt nie chce go kupować. Powód to wysoka cena (od 131 400 zł) i dostępność wyłącznie z napędem elektrycznym.

Fiat 500e

Fiat 500e

mat. prasowe

Czytaj więcej

Załamuje się popyt na samochody elektryczne. Już cierpią producenci w Polsce

Przedłużenie przerwy w produkcji Fiata 500e

Carlos Tavares, szef koncernu Stellantis, od dawna ostrzegał przed słabym popytem na samochody elektryczne w Europie. W tej kwestii widocznie miał rację bo 12 września 2024 roku Stellantis ogłosił, że na cztery tygodnie wstrzymuje produkcję Fiata 500e w fabryce Mirafiori w Turynie. Dzień później rozpoczęła się jednomiesięczna przerwa. Już drugi raz w tym roku Fiat wstrzymuje produkcję z powodu niższej od oczekiwań sprzedaży. Teraz Stellantis zapowiedział przedłużenie zaplanowanego do 11 października postoju do 1 listopada. Tavares zapowiedział także, że w drugim tygodniu października „będzie mówił o perspektywach produkcyjnych producenta samochodów we Włoszech” przed włoską komisją parlamentarną.

Fiat 500e

Fiat 500e

mat. prasowe

Oprócz Fiata 500 Stellantis produkuje w fabryce Mirafiori kilka modeli Maserati - Granturismo, Ghibli, Levante i Quattroporte. Produkcja Maserati została przerwana w 2023 roku łącznie na 58 dni. Aktualnie modele Maserati również dotknięte są wstrzymaniem produkcji. Główna fabryka Fiata w Mirafiori, założona została w 1939 roku i uznawana jest za największy zakład produkcyjny Fiata o powierzchni ponad dwóch mln m2. Produkowane tam były takie modele jak Topolino, Fiat 600 i Cinquecento czy Panda.

Fiat 500e

Fiat 500e

mat. prasowe

Fiat wraca do modelu 500 z silnikiem spalinowym

Stellantis się nie poddaje i zamierza zwiększyć sprzedaż Fiata 500 dzięki nowym inwestycjom. Około 100 mln euro zostanie przeznaczone na wprowadzenie ulepszonego akumulatora i nowego napędu. Fiat zamierza również naprawić swój błąd i od 2025 roku oferować nową "pięćsetkę" ze spalinowym napędem hybrydowym. Fiat zakończył produkcję poprzedniego 500 z silnikiem benzynowym w lipcu 2024 roku.

Czytaj więcej

Fiat Panda powraca. Znowu jest kanciasty

Spalinowy Fiat 500 był przez wiele lat hitem i koniem pociągowym włoskiej marki. Ten model bez większych zmian produkowany był od 17 lat! Fiat niedawno zakończył jego produkcję. Następca powstał wyłącznie z napędem elektrycznym i śmiało można tę decyzję nazwać największym błędem w historii współczesnej Fiata. Mimo że nowy 500 wygląda znakomicie i jest świetnym miejskim autem, o wiele bardziej dopracowanym i dojrzałym od poprzednika, to nikt nie chce go kupować. Powód to wysoka cena (od 131 400 zł) i dostępność wyłącznie z napędem elektrycznym.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem