Według Agencji Auostat, w przeciągu 12 miesięcy na rosyjskim rynku, malała oferta sprzedaży samochodów. Jeszcze przed wybuchem wojny, była ona zróżnicowana. Teraz dominują tam marki rodzimej produkcji lub te sprowadzane z Chin. Udział rosyjskich samochodów w krajowym rynku wynosił na początku 2022 roku zaledwie 20 proc. 12 miesięcy później zwiększył się do 40 proc. Jeszcze wyższy procentowo skok zanotowały marki chińskie. Przed wojną liczba samochodów z Państwa Środka przeznaczonych do sprzedaży wynosiła raptem 10 proc. wszystkich takich pojazdów w Rosji. Teraz to już 38 proc.
Czytaj więcej
Proces odwrotu TotalEnergies z rosyjskiego rynku francuskiego giganta naftowego z siedzibą w Paryżu nadal trwa. Firma wydała komunikat, z którego wynika, że sprzedała swoją fabrykę smarów przemysłowych pod Moskwą.
Wyjście z Rosji zagranicznych marek zauważalny jest zwłaszcza w przypadku japońskich marek. Ich udział zmniejszył się z 18 do 6 proc. Europejscy producenci zaliczyli spadek z 27 do 6 proc., a z 24 proc. do 9 proc. spadła liczba sprzedanych samochodów marek koreańskich. Z kolei modele ze Stanów Zjednoczonych nadal utrzymają niezmiennie 1 proc. udziału w rynku, który był dokładnie taki sam przed atakiem Rosji na Ukrainę.
Czytaj więcej
Tesla Model Y ma w Europie dopiec konkurencji. Po to powstała fabryka pod Berlinem, żeby szybciej i więcej aut dostarczyć na Stary Kontynent.