Wśród chińskich producentów samochodów trwa walka o pozycję lidera. Oczekuje się, że Geely, firma do której należy m.in. Volvo zakończy bieżący rok jako największy producent z około dwoma milionami zbudowanych samochodów osobowych. Według prognoz firmy doradczej Inovev największe zagrożenie pozycji lidera będzie pochodzić od firmy BYD, której roczna produkcja przez ostatnie dziesięć lat potroiła się i na koniec 2022 roku osiągnie 1,5 mln samochodów. Inovev przewiduje w roku 2023 najdalej 2024 przepychankę o pierwsze miejsce pomiędzy markami Gelly i BYD.

Czytaj więcej

Nowa generacja Forda Mustanga. Ostatni z silnikiem V8
Geely KX11

Geely KX11

mat. prasowe

Już w tym roku BYD zepchnął z drugiego miejsca na podium firmę Changan. To marka, która nie jest reprezentowana w Europie Zachodniej i ma w swoim portfolio takie firmy jak Deepal i Oushang. Changan jest głównym udziałowcem spółek joint venture: Changan Ford i Changan Suzuki. W tym roku produkcja tej marki wyniesie około 1,2 mln samochodów. Do grupy największych chińskich producentów samochodów należą także Chery, Great Wall i SAIC. Każda z tych firm zbudowała znacznie ponad pół miliona aut.

Czytaj więcej

Kazachstan chętny do przejęcia porosyjskiej produkcji Toyoty