Renault 5 obchodzi 50. urodziny. Francuzi stworzyli szalony prezent

Oryginalny R5 Turbo to jeden z najbardziej radykalnych i szalonych sportowych maluchów wszech czasów. W elektrycznym remake'u Renault oddaje ikonie hołd w postaci niesamowitego auta koncepcyjnego.

Publikacja: 23.09.2022 12:39

Renault 5 Turbo 3E

Renault 5 Turbo 3E

Foto: mat. prasowe

Renault świętuje 50. urodziny Renault 5 Turbo i jednocześnie daje kolejną zapowiedź powrotu serii małych samochodów tyle, że w wersji z napędem elektrycznym. Nowy R5 wygląda naprawdę dobrze. Szeroka karoseria, duże wloty powietrza, spoilery - studyjne R5 Turbo 3E przejęło tyle co się dało od oryginału z lat 70. We wnętrzu kraciaste fotele i klasyczny, choć już nie analogowy układ przyrządów, a w postaci cyfrowego ekranu. Inne nowoczesne elementy to nadwozie wykonane z włókna węglowego, kolorowe listwy LED z tyłu i reflektory przednie z modułów LED. To, co wygląda jak wlot powietrza na masce jest w rzeczywistości gniazem ładowania akumulatora.

Renault 5 Turbo 3E

Renault 5 Turbo 3E

mat. prasowe

Przy tylnych kołach znajdują się dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 380 KM, które umożliwiają osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 km/h i rozpędzają to czterometrowe auto do 100 km/h w 3,5 sekundy. Elektronicznie sterowany program do dryftu inicjowany jest przez wyprostowaną dźwignię hamulca ręcznego i wspomagany maksymalnym kątem skrętu kierownicy wynoszącym 50 stopni.

Renault 5 Turbo 3E

Renault 5 Turbo 3E

mat. prasowe

Studyjny model świętuje swoją premierę na pokazie klasycznych samochodów "Chantilly Arts & Elégance Richard Mille". Później będzie można go zobaczyć na Salonie samochodowym w Paryżu (18 do 23 października). To już drugi samochód koncepcyjny związany z Renault 5. Pierwszy pokazano w 2021 roku.

Renault 5 Turbo 3E

Renault 5 Turbo 3E

mat. prasowe

Renault 5 Turbo 3E

Renault 5 Turbo 3E

mat. prasowe

Renault świętuje 50. urodziny Renault 5 Turbo i jednocześnie daje kolejną zapowiedź powrotu serii małych samochodów tyle, że w wersji z napędem elektrycznym. Nowy R5 wygląda naprawdę dobrze. Szeroka karoseria, duże wloty powietrza, spoilery - studyjne R5 Turbo 3E przejęło tyle co się dało od oryginału z lat 70. We wnętrzu kraciaste fotele i klasyczny, choć już nie analogowy układ przyrządów, a w postaci cyfrowego ekranu. Inne nowoczesne elementy to nadwozie wykonane z włókna węglowego, kolorowe listwy LED z tyłu i reflektory przednie z modułów LED. To, co wygląda jak wlot powietrza na masce jest w rzeczywistości gniazem ładowania akumulatora.

Samochód Jutra
Tak wygląda nowa Skoda Kodiaq. Szkic projektu przed debiutem
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Samochód Jutra
Silnik Wankla wraca do łask. Może się pojawić w nowej miejskiej Maździe
Samochód Jutra
Volkswagen ID.X Performance Concept udowadnia, że tuning nie umiera
Samochód Jutra
Wyciekły zdjęcia małego SUV-a Alfy Romeo, który będzie produkowany w Polsce
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Samochód Jutra
Koniec silnika W16. Następca Bugatti Chirona dostanie hybrydowe V8
Samochód Jutra
Elektryczny Fiat Panda może kosztować 110 000 złotych