Obydwie firmy wytwarzają większość swych modeli przeznaczonych na rynek chiński w Państwie Środka, ale niektóre modele powstają w Europie i trafiają na ten największy rynek na świecie pociągami albo statkami. W 2021 roku Audi dostarczyło 701 289 samochodów, a BMW 846 237 egzemplarzy swoich modeli do Chin taką właśnie drogą. - BMW wstrzymała cały transport kolejowy przez Rosję natychmiast po rozpoczęciu wojny. Eksport do Chiny odbywa się na chwilę obecną wyłącznie drogą morską - głosi komunikat wydany przez monachijską markę.

Czytaj więcej

Audi w Holandii zaprzestaje sprzedaży modeli z silnikiem diesla

Również Audi zawiesiło prewencyjnie swój transport kolejowy z Chin przez Rosję magistralą transsyberyjską natychmiast po agresji Rosji na Ukrainę. - Oceniamy obecnie, czy będzie możliwy w bliskiej przyszłości powrót do transportu kolejowego południowym szlakiem - twierdzi rzecznik prasowy Audi. W marcu firma z Ingolstadt poinformowała, że dostosowuje swą produkcję w węgierskim zakładzie, największym eksporterze w tym kraju, do aktualnej sytuacji panującej w Ukrainie.

Czytaj więcej

Prezes BMW ostrzega o strategii nakierowanej wyłącznie na elektromobilność