Obydwie firmy wytwarzają większość swych modeli przeznaczonych na rynek chiński w Państwie Środka, ale niektóre modele powstają w Europie i trafiają na ten największy rynek na świecie pociągami albo statkami. W 2021 roku Audi dostarczyło 701 289 samochodów, a BMW 846 237 egzemplarzy swoich modeli do Chin taką właśnie drogą. - BMW wstrzymała cały transport kolejowy przez Rosję natychmiast po rozpoczęciu wojny. Eksport do Chiny odbywa się na chwilę obecną wyłącznie drogą morską - głosi komunikat wydany przez monachijską markę.
Czytaj więcej
Brzmi trochę jak primaaprilisowy żart, ale z dniem 1 kwietnia 2022 r. Audi wycofuje z oferty w Holandii wszystkie wersje z silnikami wysokoprężnymi. Od teraz w Niderlandach dostępne są wyłącznie napędy benzynowe, PHEV i modele elektryczne.
Również Audi zawiesiło prewencyjnie swój transport kolejowy z Chin przez Rosję magistralą transsyberyjską natychmiast po agresji Rosji na Ukrainę. - Oceniamy obecnie, czy będzie możliwy w bliskiej przyszłości powrót do transportu kolejowego południowym szlakiem - twierdzi rzecznik prasowy Audi. W marcu firma z Ingolstadt poinformowała, że dostosowuje swą produkcję w węgierskim zakładzie, największym eksporterze w tym kraju, do aktualnej sytuacji panującej w Ukrainie.
Czytaj więcej
Podczas wizyty niemieckiego ministra gospodarki i ochrony klimatu w fabryce BMW w Monachium, Oliver Zipse prezes BMW powiedział, że firmy muszą uważać, by nie stać się zbyt zależne od kilku wybranych krajów, skupiając się wyłącznie na pojazdach elektrycznych.