To dzięki polityce wczesnych zamówień realizowanych przez koncern na całym świecie oraz współpracy z wieloma dostawcami materiałów i części, pozwoliła Toyocie poradzić sobie lepiej niż inni producentom, którzy mieli zaburzenia w łańcuchachu dostaw. Polski oddział Toyoty również wykazał się dalekowzrocznością, z wyprzedzeniem składając duże zamówienie na samochody z rocznika 2021. W efekcie Toyota mogła zapewnić swoim klientom dobrą dostępność samochodów i osiągnęła w 2021 roku wynik lepszy od roku 2020 o 21 procent. Co więcej, wynik ten jest lepszy również od 2019 roku, kiedy Toyota zarejestrowała rekordowe 62 774 samochody i zajęła drugie miejsce w kraju.

Czytaj więcej

Od 90 lat byli nr 1 w USA. Teraz Toyota zdetronizowała GM

Corolla awansowała na pierwsze miejsce w rankingu najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Kompaktowa Toyota oferowana w trzech wersjach nadwozia i z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru w 2021 roku opuściła salony w liczbie 22 095 egzemplarzy (2 128 egz. w grudniu), o 26 proc. większej niż rok wcześniej. Udział tego jednego modelu w całym polskim rynku nowych samochodów wynosi 4,9 proc. – więcej niż uzyskuje większość marek. Natomiast udział Corolli w segmencie C wynosi aż 24,6 proc. Corolla jest od wielu lat światowym liderem i najpopularniejszym autem w historii, a we wrześniu zanotowała rekord 50 milionów egzemplarzy sprzedanych na całym świecie w ciągu 55 lat obecności na rynku.

Toyota Corolla GR Sport

Toyota Corolla GR Sport

mat. prasowe

Drugim najpopularniejszym modelem w Polsce jest Samochód Roku 2021, Toyota Yaris - 14 479 rejestracji. Jego udział w segmencie wynosi 24,6 proc. Yaris jest też najchętniej wybieranym samochodem przez osoby prywatne. W pierwszej dziesiątce znalazły się także RAV4 (5. miejsce, 10 992 egz.) oraz C-HR (7. miejsce, 9 662 egz.). Oba modele są liderami swoich segmentów. W grudniu w Top10 najpopularniejszych modeli obok Corolli, C-HR i Yarisa znalazł się także Yaris Cross. Nowy miejski SUV zajął 8. miejsce po zarejestrowaniu w ciągu miesiąca 695 egzemplarzy (1 117 aut od debiutu pod koniec września). Toyota Aygo pozostała liderem segmentu A z ponad 50-procentowym udziałem do samego końca 2021 roku. W 2021 roku zanotowała równo 7 000 rejestracji. Jej udział w segmencie wyniósł 53,7 proc., a wzrost względem 2020 roku aż 45 proc.

Toyota Yaris

Toyota Yaris

mat. prasowe

ProAce City przez cały 2021 rok konsekwentnie dominował w segmencie kompaktowych vanów i zakończył rok z wyraźną przewagą nad rywalami. Rok zamknął liczbą 5 071 rejestracji. Popularność ProAce'a City względem 2020 roku wzrosła aż o 77 proc., a jego udział w segmencie wynosi 23,9 proc. Hilux jest drugim najchętniej wybieranym pick-upem w Polsce. W grudniu zarejestrował 127 egzemplarzy, a w całym 2021 roku 1 129 aut. Jest to wynik o 68 proc. lepszy od tego z poprzedniego roku. Hilux odpowiada za 29,8 proc. wszystkich rejestracji pick-upów na polskim rynku.

mat. prasowe

Corolla oraz marka Toyota zdominowały w ubiegłym roku rynek osobowych samochodów flotowych. Firmy w Polsce zarejestrowały 53 058 aut osobowych Toyoty (+33 proc.), o ponad 17 000 więcej niż druga najpopularniejsza marka. Samochody Toyoty stanowiły 16 proc. wszystkich aut zarejestrowanych na firmy. Corolla trafiła do firm w liczbie 18 031 egzemplarzy (+35 proc.). Udział Corolli w segmencie C we flotach wynosi 24,4 proc., a w całym rynku flotowych aut osobowych 5,4 proc. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów flotowych są także Yaris (4. miejsce, 8 440 egz.), RAV4 (5. miejsce, 7 735 egz.) i C-HR (6. miejsce, 6 717 egz.). Oba SUV-y dominują w swoich segmentach, natomiast Yaris jest drugi. Aygo już dawno wszystkich przyzwyczaiło, że na polskim rynku jest w zasadzie synonimem małego samochodu, zajmując ponad połowę segmentu. W minionym roku do firm trafiło 3 755 egz. Aygo (+60 proc.), co stanowiło 55,5 proc. wszystkich rejestracji na Regon w segmencie A. ProAce City zajął pierwsze miejsce także na rynku flotowym. Firmy zarejestrowały 4 488 egzemplarzy tego modelu, o 80 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział ProAce City wyniósł 23,8 proc. Drugie miejsce zajął Hilux, którego udział w segmencie wyniósł 29,9 proc. po zarejestrowaniu 981 aut.

Toyota RAV4

Toyota RAV4

mat. prasowe

Rok 2021 przyniósł kolejny rekord sprzedaży hybryd Toyoty. W ciągu 12 miesięcy klienci marki kupili 46 044 samochody hybrydowe, o ponad 15 tysięcy więcej (+52 proc.) niż w 2020 roku. Sprzedaż hybryd Toyoty rośnie nieprzerwanie od 2010 roku. Obecnie auta z tym napędem odpowiadają za 57 proc. wszystkich aut marki, które trafiają do klientów. Łączna sprzedaż aut hybrydowych Toyoty w Polsce przekroczyła 150 tysięcy egzemplarzy. Ich dokładna liczba wyniosła na koniec roku 151 004 samochody. Warto przypomnieć, że modelami, które sprawiły, że hybrydy zaczęły się w Polsce sprzedawać w tysiącach, były Auris Hybrid i Yaris Hybrid – pierwszy czterocyfrowy wynik udało się uzyskać w 2013 roku. Od tego momentu zainteresowanie hybrydami rosło lawinowo, do czego przyczyniały się kolejne popularne modele, które wchodziły na rynek z napędem hybrydowym. Dziś największymi wolumenami sprzedaży mogą pochwalić się Corolla (prawie 38 tysięcy aut), Toyota C-HR i RAV4 (ponad 30 tysięcy pojazdów) oraz Yaris (ponad 20 tysięcy samochodów).

Czytaj więcej

Toyota wyceniła swojego najmniejszego crossovera

W 2021 roku najczęściej wybieranym modelem hybrydowym Toyoty była Corolla z wynikiem 16 497 egzemplarzy. Gama napędowa Corolli składa się z dwóch silników benzynowych i dwóch napędów hybrydowych, a wersje hybrydowe odpowiadały w minionym roku za 73 proc. sprzedaży modelu. Drugie miejsce zajął RAV4, który trafił do 9 348 kierowców, a trzecie Toyota C-HR z wynikiem 9 043 egzemplarze. Kolejne miejsca zajęły Yaris Hybrid (5 076 egz.), Camry (3 351 egz.) i Highlander (1 475 egz.), z których dwa ostatnie są oferowane wyłącznie z napędem hybrydowym, podobnie jak C-HR. Bardzo dobry wynik zanotował nowy Yaris Cross, dostępny na rynku od końcówki września. W ciągu trzech miesięcy Toyota sprzedała 1 237 hybrydowych wersji tego modelu, które stanowiły 82 proc. całkowitej sprzedaży miejskiego crossovera.