To dzięki polityce wczesnych zamówień realizowanych przez koncern na całym świecie oraz współpracy z wieloma dostawcami materiałów i części, pozwoliła Toyocie poradzić sobie lepiej niż inni producentom, którzy mieli zaburzenia w łańcuchachu dostaw. Polski oddział Toyoty również wykazał się dalekowzrocznością, z wyprzedzeniem składając duże zamówienie na samochody z rocznika 2021. W efekcie Toyota mogła zapewnić swoim klientom dobrą dostępność samochodów i osiągnęła w 2021 roku wynik lepszy od roku 2020 o 21 procent. Co więcej, wynik ten jest lepszy również od 2019 roku, kiedy Toyota zarejestrowała rekordowe 62 774 samochody i zajęła drugie miejsce w kraju.
Czytaj więcej
Po raz pierwszy od 1931 r. koncern GM nie był liderem sprzedaży samochodów w USA. W 2021 r. to miejsce przejęła od niego Toyota.
Corolla awansowała na pierwsze miejsce w rankingu najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Kompaktowa Toyota oferowana w trzech wersjach nadwozia i z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru w 2021 roku opuściła salony w liczbie 22 095 egzemplarzy (2 128 egz. w grudniu), o 26 proc. większej niż rok wcześniej. Udział tego jednego modelu w całym polskim rynku nowych samochodów wynosi 4,9 proc. – więcej niż uzyskuje większość marek. Natomiast udział Corolli w segmencie C wynosi aż 24,6 proc. Corolla jest od wielu lat światowym liderem i najpopularniejszym autem w historii, a we wrześniu zanotowała rekord 50 milionów egzemplarzy sprzedanych na całym świecie w ciągu 55 lat obecności na rynku.
Toyota Corolla GR Sport
Drugim najpopularniejszym modelem w Polsce jest Samochód Roku 2021, Toyota Yaris - 14 479 rejestracji. Jego udział w segmencie wynosi 24,6 proc. Yaris jest też najchętniej wybieranym samochodem przez osoby prywatne. W pierwszej dziesiątce znalazły się także RAV4 (5. miejsce, 10 992 egz.) oraz C-HR (7. miejsce, 9 662 egz.). Oba modele są liderami swoich segmentów. W grudniu w Top10 najpopularniejszych modeli obok Corolli, C-HR i Yarisa znalazł się także Yaris Cross. Nowy miejski SUV zajął 8. miejsce po zarejestrowaniu w ciągu miesiąca 695 egzemplarzy (1 117 aut od debiutu pod koniec września). Toyota Aygo pozostała liderem segmentu A z ponad 50-procentowym udziałem do samego końca 2021 roku. W 2021 roku zanotowała równo 7 000 rejestracji. Jej udział w segmencie wyniósł 53,7 proc., a wzrost względem 2020 roku aż 45 proc.