- Podaż aut używanych na rynku wciąż maleje, przy tym są one droższe i bardziej zużyte – komentuje Karolina Topolova, dyrektor generalna Aures Holdings, operatora AAA Auto. W ciągu ostatniego roku średnia cena wzrosła z 18,6 tys. w sierpniu 2020 r. do 20 tys. w ubiegłym miesiącu. Z kolei mediana przebiegu zwiększyła się w tym samym czasie ze 181 tys. kilometrów do 183 tys. średni wiek używanego samochodu oferowanego w sierpniu tego roku do sprzedaży wynosił 12,5 lat. Samar przedstawił najnowsze dane o imporcie używanych samochodów. W sierpniu zarejestrowano 78,55 tys. sprowadzonych do Polski aut osobowych i lekkich dostawczych, o 2,5 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. od stycznia sprowadzono w sumie 635,4 tys. samochodów, a prognoza Samaru zakłada wielkość importu za cały 2021 r. na poziomie 930-950 tys.
Według AAA Auto, najpopularniejszym modelem oferowanym na sprzedaż w sierpniu 2021 r. był Opel Astra – 6.4 tys. sztuk. Na drugim miejscu znalazło się Audi A4 – 5,1 tys., a na trzecim BMW 3 – 4,8 tys. aut. Jak podaje Samar, „czwórka” Audi była także najczęściej sprowadzanym samochodem do Polski w okresie od stycznia do sierpnia (19,2 tys.), wyprzedzając Astrę (18,2 tys.) i Volkswagena Golfa (16,8 tys.). Na kolejnych miejscach pierwszej dziesiątki prywatnego importu znalazły się: BMW 3, Audi A3, Opel Corsa, Ford Focus, Volkswagen Passat, a także dwa fordy: Fiesta i Mondeo.
Średni wiek w tegorocznym imporcie wyniósł 12 lat i 3 miesiące, przy czym w samochodach z silnikami benzynowymi okazał się jeszcze wyższy: 13 lat i 4 miesiące. Zarazem widać słabnące zainteresowanie dieslami: - w sierpniowym imporcie aut osobowych stanowiły 41,9 proc,., a trend 12-miesięczny zmniejszył się do poziomu 42,2 proc., najniższego od ponad 3 lat – poinformował Samar.