Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 18.09.2025 11:12 Publikacja: 08.09.2021 08:21
Foto: moto.rp.pl
Zgodnie z obowiązującymi przepisami pozyskany materiał betonowy lub asfaltowy w procesie frezowania, uznawany jest za odpad. Jest to niezrozumiałe, gdyż przy tego typu działaniach pozyskuje się rocznie 160 tys. ton materiału. W 95 proc. składa się on z kruszywa. Oznacza to, że można by go ponowie wykorzystać np. do budowy nowej drogi, jej podbudowy, utwardzenia pobocza, dojazdów i zjazdów, ale niestety zabraniają tego obecnie obowiązujące przepisy.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad próbowało to zmienić. W tym celu wystąpili do Wojewódzkich Inspektoratów Ochrony Środowiska o uznanie destruktów dróg jako produktu ubocznego budowy dróg. Niestety, żaden z wniosków nie został rozpatrzony pozytywnie. Podobnie stanowisko przyjął Główny Inspektor Ochrony Środowiska. Ministerstwo Środowiska zasłania się orzeczeniem Naczelnego Sądu Administracyjnego. To ono precyzuje pojęcie odpadu włączając w to również materiały podlegające ponownemu wykorzystaniu. Jako że procesem produkcyjnym nie jest remont drogi to sfrezowany asfalt należy traktować jako odpad.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Volkswagen ogłosił wstrzymanie na tydzień taśmy produkcyjne w fabryce w niemieckim Hanowerze – sercu produkcji s...
Dziesiątki czołgów, setki żołnierzy i 600 kilometrów zablokowanych autostrad - w północnych Niemczech od 16 wrze...
Kryzys na rosyjskim rynku dotarł do dilerów samochodowych. Salony sprzedaży znikają coraz szybciej. W blisko 13...
W 2028 roku Porsche wprowadzi na rynek nowego SUV-a, który zastąpi Macana z silnikiem spalinowym. Ten model ma p...
GAC (czytamy: Gak) planuje nie tylko rozwijać portfolio i sieć dealerską, ale po wejściu na polski rynek podbić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas