Reklama

Xiaomi wskrzesi Saaba?

Gigant technologiczny Xiaomi chce spróbować swoich sił w sektorze automotive. Wszystko wskazuje na to, że swoją przygodę zacznie od zakupu firmy NEVS, aktualnego właściciela marki Saab.

Publikacja: 01.09.2021 18:50

mat. producenta

mat. producenta

Foto: mat. producenta

Historia Saaba zakończyła się w 2011 roku. To właśnie wtedy marka ogłosiła bankructwo. NEVS skorzystał z okazji i przejął szwedzkie zakłady w Trollhättan wraz z wszystkimi niedokończonymi projektami Szwedów. Inwestor szybko ogłosił, że stawia na samochody elektryczne i częściowo będzie korzystał z doświadczenia oraz produktów Saaba.

W efekcie powstało kilka konceptów. Pierwsze z nich stanowiły elektryczne warianty samochodów już znanych, ze znaczkiem Saaba. W 2020 roku pokazano Sango, który miał stanowić nowoczesne, autonomiczne rozwiązanie. Według doniesień Reutersa, grupa Evergrande, do której należy NEVS, przechodzi finansowy kryzys. Podobno brane pod uwagę jest częściowa sprzedaż portfolio firmy. Zainteresowanie wykazał chiński gigant technologiczny Xiaomi, który próbuje sowich sił w branży automotive. Lei Jun, założyciel i szef Xiaomi zapowiadał, że firma zamierza powołać do życia spółkę odpowiedzialną za tworzenie pojazdów elektrycznych. Na razie żadna z firm nie potwierdziła doniesień Reutersa. Nie jest jednak wykluczone, że niedługo na rynku pojawi się nowa marka samochodowa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Tu i Teraz
Tempolimit dla pieszych. Na słowackich chodnikach nie wolno biegać szybciej niż 6 km/h
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Tu i Teraz
Cyberatak na JLR ujawnił słabość całej branży. 1,9 mld funtów strat
Tu i Teraz
Google Maps przestanie działać bez aktualizacji. Miliony użytkowników zobowiązane do zmian
Materiał Promocyjny
Goodyear redefiniuje zimową mobilność: UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Tu i Teraz
Co trzecie używane auto nabyto w ciemno
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama