Historia Saaba zakończyła się w 2011 roku. To właśnie wtedy marka ogłosiła bankructwo. NEVS skorzystał z okazji i przejął szwedzkie zakłady w Trollhättan wraz z wszystkimi niedokończonymi projektami Szwedów. Inwestor szybko ogłosił, że stawia na samochody elektryczne i częściowo będzie korzystał z doświadczenia oraz produktów Saaba.

mat. producenta

W efekcie powstało kilka konceptów. Pierwsze z nich stanowiły elektryczne warianty samochodów już znanych, ze znaczkiem Saaba. W 2020 roku pokazano Sango, który miał stanowić nowoczesne, autonomiczne rozwiązanie. Według doniesień Reutersa, grupa Evergrande, do której należy NEVS, przechodzi finansowy kryzys. Podobno brane pod uwagę jest częściowa sprzedaż portfolio firmy. Zainteresowanie wykazał chiński gigant technologiczny Xiaomi, który próbuje sowich sił w branży automotive. Lei Jun, założyciel i szef Xiaomi zapowiadał, że firma zamierza powołać do życia spółkę odpowiedzialną za tworzenie pojazdów elektrycznych. Na razie żadna z firm nie potwierdziła doniesień Reutersa. Nie jest jednak wykluczone, że niedługo na rynku pojawi się nowa marka samochodowa.

Turcja zainwestuje 3,7 miliarda dolarów w produkcję elektrycznego auta

mat. producenta