Audi co jakiś czas wymienia zawodnikom Bayernu Monachium służbowe samochody. Współpraca pomiędzy klubem piłkarskim, a marką premium rozpoczęła się w 2002 roku. Od 2011 roku Audi jest udziałowcem klubu. Obopólna umowa obowiązuje do 2029 roku. W jej ramach z kasy producenta do konto Bayernu ma trafiać ok. 50 mln euro. Nie dziwi zatem fakt, że piłkarze w drodze na treningi czy wydarzenia z życia klubu pokazują się w samochodach Audi. Kara za skorzystanie z innych samochodów w tych przypadkach wynosi ok. 225 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Audi nie będzie pracować nad nowymi silnikami spalinowymi

""

moto.rp.pl

Producent postanowił po raz kolejny podmienić flotę samochodów dla piłkarzy. W odróżnieniu od wcześniejszych wyborów, tym razem otrzymali oni o wiele bardziej ekologiczną flotę. Audi przekazało bawarskiej drużynie 15 egzemplarzy modelu e-tron GT i RS e-tron GT. Ponadto marka dostarczyła również ładowarki, które zostaną zainstalowane na terenie centrum treningowego Bayernu oraz przy stadionie Allianz Arena. Robert Lewandowski jako swoje auto służbowe, otrzymał najnowszego i zarazem najmocniejszego elektryka – Audi RS e-tron GT. Model ten dysponuje mocą 598 KM, a w trybie overboost jest podnoszona do 646 KM i 830 Nm. Jego przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona na 250 km/h.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Słabsza odmiana (e-tron GT) posiada 476 KM i napęd na cztery koła (przedni silnik generuje 238 KM, a tylny – na tylnej osi – 435 KM). Przy funkcji overboost, moc jest podnoszona na 2,5 sekundy, do 530 KM i 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 4,1 sekundy, a sprint do 200 km/h zajmuje 15,5 sekundy. Prędkość maksymalna została określona na 245 km/h. Dostarczone do klubu egzemplarze wyposażone są w instalację elektryczną o mocy 800V. Dzięki temu podładowanie akumulatora (94,3 kWh pojemności) prądem stałym, przez pięć minut, pozwala na osiągnięcie zasięgu ok. 100 km. W idealnych warunkach ładowanie od 5 do 80 proc. pojemności baterii trwa 22,5 minuty. Maksymalna moc ładowania została określona na 270 kW. Zasięg dla wersji e-tron GT wynosi 488 km, a dla RS e-tron GT – 472 km. Ceny w Polsce zaczynają się odpowiednio od 446 tys. zł i od 608 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Audi RS3: Najszybszy w swojej klasie

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl