Audi nie będzie pracować nad nowymi silnikami spalinowymi

Audi nie będzie opracowywać nowych silników benzynowych i wysokoprężnych. Na szczęście nie oznacza to szybkiego końca jednostek spalinowych.

Publikacja: 23.03.2021 09:19

Audi nie będzie pracować nad nowymi silnikami spalinowymi

Foto: moto.rp.pl

Ingolstadt | Audi nie chce już opracowywać nowych silników spalinowych. Markus Duesmann, szef Audi ogłosił tą nowinę w wywiadzie dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Duesmann wymienia ogromne wyzwania techniczne, które byłyby wymagane do osiągnięcia przyszłej normy Euro 7, jako powód odwrócenia się od silników benzynowych i wysokoprężnych. Potwierdził też, że obecne silniki nie zostaną wycofane, ale mają zostać dostosowane do nowych wytycznych dotyczących emisji. To m.in dlatego, że Audi potrzebuje napędów spalinowych dla klientów spoza UE, na których obowiązują luźniejsze przepisy dotyczące emisji spalin.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny Audi e-tron GT. Tańszy od Porsche Taycan

""

moto.rp.pl

Markus Schäfer, szef działu rozwoju firmy Daimler, ogłosił niedawno podobną strategię. Mercedes również nie chce opracowywać nowej generacji silników spalinowych. Zamiast tego chce rozwijać elektromobilność. Do 2025 roku Audi planuje zaoferować łącznie 20 modeli elektrycznych. W kwietniu na rynek trafi kompaktowy SUV Q4 E-Tron, trzeci model po dużym E-Tronie oferowanym w dwóch wersjach nadwoziowych i sedanie E-Tron GT.

CZYTAJ TAKŻE: Obicia foteli w nowym Audi A3 z plastikowych butelek

Ingolstadt | Audi nie chce już opracowywać nowych silników spalinowych. Markus Duesmann, szef Audi ogłosił tą nowinę w wywiadzie dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Duesmann wymienia ogromne wyzwania techniczne, które byłyby wymagane do osiągnięcia przyszłej normy Euro 7, jako powód odwrócenia się od silników benzynowych i wysokoprężnych. Potwierdził też, że obecne silniki nie zostaną wycofane, ale mają zostać dostosowane do nowych wytycznych dotyczących emisji. To m.in dlatego, że Audi potrzebuje napędów spalinowych dla klientów spoza UE, na których obowiązują luźniejsze przepisy dotyczące emisji spalin.

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?