Kto kupuje samochody elektryczne w Polsce?

Mazda Motor Poland ma za sobą udany debiut swojego pierwszego elektrycznego modelu. SUV MX-30 został najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 r. w Polsce. W ubiegłym roku, po niespełna czterech miesiącach obecności w salonach zarejestrowano 222 egzemplarze, co dało czwarte miejsce na liście e-aut w Polsce. Kim są nabywcy Mazdy MX-30?

Publikacja: 02.03.2021 14:46

Kto kupuje samochody elektryczne w Polsce?

Foto: Mazda MX-30

""

Foto: moto.rp.pl

Przeważającą formą jest zakup na firmę (63 proc.), przy czym dwie firmy zamówiły po dwie MX-30. Prywatni użytkownicy stanowią 37 proc. nabywców tego modelu. Z analizy danych sprzedażowych wynika, że 24 proc. ogółu wszystkich klientów elektrycznej Mazdy MX-30 stanowią kobiety.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Mazda 2: Poprawki, które wyszły na dobre

""

Mazda MX-30.

Foto: moto.rp.pl

O wysokim poziomie zaufania do marki świadczy fakt, że aż 64 proc. klientów, którzy zdecydowali się na zakup MX-30, wcześniej nie posiadało żadnej Mazdy. Jednocześnie znaczący, bo aż 36-procentowy udział klientów lojalnych, którzy mieli już przynajmniej jedną Mazdę. Wśród nabywców Mazdy MX-30, którzy jeździli lub nadal jeżdżą Mazdą właściciele CX-5 stanowią aż 29 proc., a właściciele Mazdy 6 reprezentują 25 proc. Na uwagę zasługuje 8 proc. i 6 proc. udział właścicieli odpowiednio nowej Mazdy 3 i CX-30, gdyż są to modele debiutujące na rynku zaledwie dwa lata temu. Dla pozostałych klientów Mazda MX-30 także jest najczęściej drugim, a nawet trzecim samochodem w rodzinie lub firmie.

""

Mazda MX-30.

Foto: moto.rp.pl

– Rok temu gdy przygotowywaliśmy się do wprowadzenia MX-30 do sprzedaży, precyzyjnie określiliśmy grupę docelową naszego pierwszego elektryka. To samochód zaprojektowany jako drugi pojazd w rodzinie, przeznaczony do codziennych dojazdów do pracy w obrębie miejskiej aglomeracji i ładowania z własnego gniazdka w garażu, więc naszą ofertę skierowaliśmy przede wszystkim do mieszkańców podmiejskich domów jednorodzinnych. I to właśnie oni stanowią największą grupę nabywców elektrycznej MX-30 w Polsce – komentuje Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Analiza danych z CEPiK pokazuje, że elektryczne MX-30 zarejestrowane zostały nie tylko w granicach największych miast – Warszawy (40), Poznania (19), Łodzi (14), Krakowa (11), czy Wrocławia (8), ale także w mniejszych ośrodkach miejskich jak Rzeszów (7), Zabrze (6), Tychy (5), czy Zielona Góra oraz Gorzów Wlkp. (po 4). Co ciekawe, po jednej sztuce Mazdy MX-30 można spotkać z rejestracjami z powiatów dębickiego, jasielskiego i ropczycko-sędziszowskiego (woj. podkarpackie), włodawskiego (lubelskie), czy np. żagańskiego (lubuskie). Elektryczne Mazdy jeżdżą w każdym z 16 województw w Polsce, a w rankingu województw z największą liczbą rejestracji MX-30 przoduje mazowieckie z 52 samochodami przed śląskim (30 aut) oraz wielkopolskim (23 rejestracje).

""

Elektryczna Mazda MX-30.

Foto: moto.rp.pl

Analiza profilu klientów Mazdy MX-30 stanowiła punkt wyjścia do przygotowania kompleksowej oferty dla poszczególnych grup odbiorców, by dalej wspierać rozwój elektromobilności. Po niezwykle udanej Ekodopłacie Mazdy z ub. roku, firma wprowadza pakiet propozycji zebranych pod hasłem Eko Oferta Mazdy, obejmujących do wyboru:
– Leasing dla przedsiębiorców i firm,
– Kredyt dla klientów indywidualnych,
– Ekodopłatę Mazdy w wysokości 10 tys. zł brutto dla klientów zainteresowanych zakupem gotówkowym, albo korzystających z własnego finansowania
– Każda z opcji dotyczy samochodów zamówionych u polskich dealerów Mazdy do końca czerwca 2021 i odebranych do końca września 2021 r. i jest ograniczona do 200 sztuk.

""

Foto: moto.rp.pl

– Jesteśmy przekonani, że wprowadzone przez nas rozwiązania pozwolą każdemu wybrać najkorzystniejszy sposób dołączenia do grona kierowców aut elektrycznych. Warto pamiętać, że wybór Mazdy MX-30 to początek oszczędności – na niskich kosztach eksploatacji, bezpłatnym parkowaniu w miejskich strefach i wreszcie na tym, co mamy najcenniejszego – na czasie, dzięki legalnej jeździe buspasami oraz możliwości ładowania podczas pracy lub w nocy. Samochód elektryczny można rozpatrzeć w kategorii inwestycji, jak w przypadku paneli fotowoltaicznych. Warto najpierw wydać nieco więcej, by z biegiem czasu odzyskać zainwestowane środki, a następnie oszczędzać na każdym przejechanym kilometrze – wylicza Piotr Nowak.

""

fot. Mazda

Foto: moto.rp.pl

Mazda MX-30 to elektryczny kompaktowy SUV z najbogatszym wyposażeniem seryjnym, w skład którego wchodzi m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, nawigacja satelitarna, interfejs Apple Carplay/Android Auto, automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy aluminiowe felgi o średnicy 18 cali. Tak wyposażony samochód z silnikiem e-Skyactiv o mocy 145 KM i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 35,5 kWh wyceniony jest na 142 900 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Mazda rezygnuje z diesli

Przeważającą formą jest zakup na firmę (63 proc.), przy czym dwie firmy zamówiły po dwie MX-30. Prywatni użytkownicy stanowią 37 proc. nabywców tego modelu. Z analizy danych sprzedażowych wynika, że 24 proc. ogółu wszystkich klientów elektrycznej Mazdy MX-30 stanowią kobiety.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Mazda 2: Poprawki, które wyszły na dobre

Pozostało 92% artykułu
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii