Straż Graniczna w Jeepach Wrangler Sahara

Straż Graniczna będzie patrolować trudne tereny nowymi samochodami. Pogranicznicy otrzymają 60 Jeepów Wrangler Sahara. Pierwsze partia pojazdów – 28 sztuk – została odebrana w ubiegłym tygodniu.

Publikacja: 24.11.2020 14:49

Straż Graniczna w Jeepach Wrangler Sahara

Foto: moto.rp.pl

Kolejne 32 auta zostaną odebrane w grudniu. Samochody, po zarejestrowaniu, zostaną rozdysponowane pomiędzy cztery oddziały Straży Granicznej. Podlaski Oddział SG otrzyma 13 aut, Warmińsko-Mazurski – 10, Nadbużański – 4, a Karpacki – 1. Jeepy kosztowały w sumie 14,5 mln zł. Cena jednego Wranglera w wersji Sahara to 241 tys. zł. Są to profesjonalne pojazdy do jazdy terenowej. Auta są wyposażone w silniki benzynowe 2.0 Turbo GME o mocy 272 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, sprzężone z 8-stopniową skrzynią biegów ZF. Samochody posiadają certyfikat „TrailRated” co oznacza, że zaliczyły szereg wymagających testów sprawdzających ich możliwości w ciężkich warunkach topograficznych. Jeepy idealnie sprawdzą się w służbie do patrolowania trudno dostępnych, również górzystych terenów przygranicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Przetarg CBA: Wybrali luksusowego Land Rovera za ponad 300 tys. zł

""

moto.rp.pl

Układ napędowy zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 7,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 177 km/h. Układ współpracuje z systemem napędu 4×4 Full-Time Command-Trac, który obejmuje 2-biegową skrzynię rozdzielczą z przełożeniem reduktora 2,72:1 i cztery tryby pracy (plus tryb Neutral): 2H – napęd na tylne koła, do jazdy po drogach utwardzonych; 4H Auto – dołączany napęd na cztery koła Full-Time do jazdy na co dzień przy gorszych warunkach na drodze i w lekkim terenie; 4H Part-Time – napęd na cztery koła do jazdy w terenie lub poza drogami utwardzonymi; N Neutral – odłączenie napędu w skrzyni rozdzielczej, umożliwiające np. holowanie za innym pojazdem; 4L Low – napęd na cztery koła z przełożeniem redukcyjnym, do jazdy w trudnym i wymagającym terenie.

""

moto.rp.pl

Samochody wyposażone zostały m.in. w pełne oświetlenie LED, tempomat, czujniki parkowania i kamerę cofania, system przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu, dotykowy wyświetlacz multimedialny 8,4” z nawigacją kompatybilną z Android Auto oraz Apple Carplay, a także w wyciągarkę z zestawem zbloczy do samodzielnego wydobywania się z trudnego terenu. Dodatkowo auta otrzymały matowe, zielone malowanie z jasnozielonym pasem i napisem „Straż Graniczna”. Ponadto sygnalizację świetlną oraz dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego, snorkel, wyciągarkę, kompletne osłony podwozia, hak holowniczy, ogrzewanie postojowe, łączność (antenę i radiotelefon) oraz dwa komplety kół (terenowe Goodyear Wrangler Duratrac i letnie typu All Terrain Goodyear Wrangler Adventure) wraz z pełnym kołem zapasowym. Adaptacją Wranglerów zajmuje się spółka Fix Forum Lider Sp. działająca przy Salonie AutomobileTorino Lublin, przy udziale firmy Transmed, wyłącznego przedstawiciela Federal Signal Vama na Polskę.

CZYTAJ TAKŻE: Hennessey Maximus: Jeep z mocą ponad 1000 KM

""

moto.rp.pl

Kolejne 32 auta zostaną odebrane w grudniu. Samochody, po zarejestrowaniu, zostaną rozdysponowane pomiędzy cztery oddziały Straży Granicznej. Podlaski Oddział SG otrzyma 13 aut, Warmińsko-Mazurski – 10, Nadbużański – 4, a Karpacki – 1. Jeepy kosztowały w sumie 14,5 mln zł. Cena jednego Wranglera w wersji Sahara to 241 tys. zł. Są to profesjonalne pojazdy do jazdy terenowej. Auta są wyposażone w silniki benzynowe 2.0 Turbo GME o mocy 272 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, sprzężone z 8-stopniową skrzynią biegów ZF. Samochody posiadają certyfikat „TrailRated” co oznacza, że zaliczyły szereg wymagających testów sprawdzających ich możliwości w ciężkich warunkach topograficznych. Jeepy idealnie sprawdzą się w służbie do patrolowania trudno dostępnych, również górzystych terenów przygranicznych.

Tu i Teraz
Volkswagen przesunie miliardy z budżetu aut elektrycznych na rozwój silników spalinowych
Tu i Teraz
Szef Toyoty dachował Yarisem podczas otwarcia ośrodka badawczego. Film z wypadku
Tu i Teraz
Wojna celna UE z Chinami? Są cła na elektryki z Chin. Na liście partner Izery
Tu i Teraz
Wyprzedzający ruch Volvo. Produkcja ma zostać przeniesiona z Chin do Belgii
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Tu i Teraz
Pierwszy odbył się w 1905 r. Teraz oficjalnie to koniec salonu samochodowego w Genewie
Tu i Teraz
Policyjny radiowóz uszkodził śmigłowiec LPR, który wylądował do wypadku na A2