Nowy lider sprzedaży w Europie

Kryzys związany z koronawirsem cały czas odciska piętno na sprzedaży nowych aut. Według Jato Dynamics spadek rejestracji w maju tego roku wyniósł w Europie 57 proc. w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Zmienił się też lider sprzedaży. Został nim Renault Clio.

Publikacja: 12.07.2020 14:54

Nowy lider sprzedaży w Europie

Foto: moto.rp.pl

Według danych Jato Dynamics w maju tego roku liczba rejestracji była mniejsza o 57 proc. w stosunku do tego samego miesiąca rok wcześniej. Co więcej ten wynik jest tylko trochę lepszy w okresie od stycznia do maja włącznie (-43 proc. w stosunku rok do roku). Pociesza jedynie fakt, że majowe wyniki są niemal dwukrotnie lepsze niż te podane za kwiecień.

CZYTAJ TAKŻE: Europa zaczyna przesiadać się na napędy alternatywne

Wśród najchętniej kupowanych samochodów liderem w maju zostało Renault Clio. Model ten dosłownie zdetronizował konkurencję, a Volkswagen Golf z pokorą musiał ustąpić miejsca mieszczuchowi z segmentu B. Łącznie zarejestrowano 16 028 sztuk Clio. Jest to o prawie 3 tys. egzemplarzy lepszy wynik niż w przypadku Golfa (13 125 szt.). Zobaczymy jak długo Clio zostanie na podium, bo sprzedaż nowej generacji Golfa dopiero zaczyna się rozkręcać. Różnica wspomnianych 3 tys. egzemplarzy nie powinna być trudna do odrobienia.

""

Renault Clio.

Foto: moto.rp.pl

TOP 10 | Sprzedaż aut w Europie 05/2020

1. Renault Clio – 16 028 szt.
2. Volkswagen Golf – 13 125 szt.
3. Peugeot 208 –10 997 szt.
4. Dacia Sandero – 10 651 szt.
5. Renault Captur – 10 047 szt.
6. Volkswagen T-Roc – 9 727 szt.
7. Opel Corsa – 9 451 szt.
8. Dacia Duster – 9 041 szt.
9. Citroen C3 – 8 712 szt.
10.Volkswagen Tiguan – 8 689 szt.

""

Volkswagen Golf VIII.

Foto: moto.rp.pl

Pierwsza dziesiątka rynku pokazuje jakie auta przede wszystkim interesują europejskich klientów. Są to głównie przedstawiciele segment B i C. Poza Volkswagenem Tiguanem (segment D SUV) na lokacie 10. nie było żadnego większego auta. Jest to jasny sygnał, że klienci wolą mniejsze samochody albo crossovery. W Top 10 są po trzy modele ma Volkswagen i koncern PSA. Zaskakują aż dwa modele Dacii. Ogólnie Francuzi górą.

Hybrydy i miękkie hybrydy
Wśród klasycznych hybryd oraz aut wyposażonych w układ mild hybrid (tzw. miękka hybryda) podium zgarnęła Toyota modelami: Corolla (5185 szt.), C-HR (4831 szt.) oraz RAV4 (4360 szt.). Japońskiej marce prawie udało się zająć wszystkie pierwsze cztery miejsca, ale na drodze do tego sukcesu stanął Ford Puma, który sprzedał się w liczbie 3739 szt., wyprzedając Toyotę Yaris (3366 szt.) o 373 auta. Jak widać w tej katergori Toyota nie ma sobie równych. W top 10 aż dwa modele Suzuki – to nowe wersje Swifta i Ignisa wyposażone w silniki z miękkimi hybrydami.

""

Toyota Corolla.

Foto: moto.rp.pl

Top 10 | Hybrydy sprzedaż w Europie 05/2020

1. Toyota Corolla – 5185 szt.
2. Toyota C-HR – 5831 szt.
3. Toyota RAV4 – 4360 szt.
4. Ford Puma – 3739 szt.
5. Toyota Yaris – 3366 szt.
6. Fiat 500 – 2128 szt.
7. Suzuki Swift – 2056 szt.
8. Suzuki Ignis – 1745 szt.
9. Volvo XC60 – 1621 szt.
10.Hyundai Kona – 1580 szt.

""

Suzuki Swift.

Foto: moto.rp.pl

Hybrydy plug-in czyli ładowane z gniazdka
Jato Dynamics w swoim podsumowaniu za maj br. nie zapomniało również o autach hybrydowych w odmianie plug-in, czyli ładowanych z gniazdka. Liderem w Europie okazał się być Ford Kuga (1650 szt.). Drugim pod tym względem było BMW X3 (1356 szt.), a podium zamknął Volkswagen Passat (1139 szt.). Zaznaczyć trzeba sukces Volvo, które uplasowało się w top 10 aż z dwoma modelami. To odzwierciedla sprzedaż modeli plug-in na polskim rynku. Tu Volvo jest liderem w tym segmencie.

""

Ford Kuga.

Foto: moto.rp.pl

Top 10 | Hybrydy plug-in sprzedaż w Europie 05/2020

1. Ford Kuga – 1650 szt.
2. BMW X3 – 1356 szt.
3. Volkswagen Passat – 1139 szt.
4. BMW X5 – 1079 szt.
5. Mitsubishi Outlander – 1024 szt.
6. Audi A3 – 1007 szt.
7. Volvo V60 – 893 szt.
8. Kia Niro – 823 szt.
9. Audi Q5 – 766 szt.
10.Volvo XC40 – 756 szt.

Rosnące znaczenie elektryków
Ostatnią wyróżnioną grupą są samochody w pełni elektryczne. Niekwestionowanym liderem w maju było Renault Zoe. Model ten sprzedał się w liczbie 3679 szt., pokonując Volkswagena Golfa o ponad 1200 sztuk (2474 szt.). Trzecim elektrykiem Europy została Tesla Model 3, z wynikiem 2178 szt. Miłym zaskoczeniem jest wysoka, piąta pozycja Audi e-tron, który na chwilę obecną sprzedaje się lepiej od elektrycznego Nissana Leaf.

""

Renault Zoe.

Foto: moto.rp.pl

TOP 10 | Samochody elektryczne sprzedaż w Europie 05/2020

1. Renault Zoe – 3679 szt.
2. Volkswagen Golf – 2474 szt.
3. Tesla Model 3 – 2178 szt.
4. Hyundai Kona – 1813 szt.
5. Audi E-tron – 1596 szt.
6. Nissan Leaf – 1355 szt.
7. Kia Niro – 1122 szt.
8. Peugeot 208 – 1085 szt.
9. Volkswagen up! – 932 szt.
10.BMW i3 – 794 szt.

CZYTAJ TAKŻE: Dopłaty, ulgi i złomowanie. Europa pomaga motoryzacji

""

Audi e-tron S.

Foto: moto.rp.pl

Według danych Jato Dynamics w maju tego roku liczba rejestracji była mniejsza o 57 proc. w stosunku do tego samego miesiąca rok wcześniej. Co więcej ten wynik jest tylko trochę lepszy w okresie od stycznia do maja włącznie (-43 proc. w stosunku rok do roku). Pociesza jedynie fakt, że majowe wyniki są niemal dwukrotnie lepsze niż te podane za kwiecień.

CZYTAJ TAKŻE: Europa zaczyna przesiadać się na napędy alternatywne

Pozostało 89% artykułu
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii