Jazda kabrioletem bardziej bezpieczna niż coupe

Amerykańscy specjaliści dowiedli, że jeżdżąc kabrioletem nie musisz się czuć mniej bezpiecznie niż w samochodzie ze sztywnym dachem. W kilku przypadkach jazda z otwartym dachem jest nawet bezpieczniejsza.

Publikacja: 28.06.2020 13:13

Jazda kabrioletem bardziej bezpieczna niż coupe

Foto: moto.rp.pl

Kabriolety są równie bezpieczne co ich zamknięte odpowiedniki coupe. Tak wykazała analiza przeprowadzona przez amerykański instytut badawczy ds. ubezpieczeń IIHS, w którym nie stwierdzono zwiększonego ryzyka podczas jazdy w otwartym dachem. W tym celu naukowcy ocenili dane dotyczące wypadków drogowych z ofiarami śmiertelnymi lub obrażeniami pochodzące z lat 2014–2018.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe Porsche 911 Targa. Lato może się rozpocząć

""

Jaguar F-Type Cabrio.

Foto: moto.rp.pl

Analiza wykazała nawet, że ryzyko wypadku w kabriolecie jest o sześć procent niższe niż w coupe. Naukowcy przypisują te dane charakterowi otwartego nadwozia, które zachęca do spokojnej, rekreacyjnej jazdy. Specjaliści z IIHS zwracają jednak uwagę, że również z powodu otwartej konstrukcji kabrioletu podczas wypadku istnieje większe ryzyko wyrzucenia kierowcy i pasażerów z samochodu. Z zebranych danych 21 procent osób poniosło śmierć w kabriolecie właśnie w ten sposób, kiedy w modelach coupe było to 17 procent ofiar.

CZYTAJ TAKŻE: Top 10 | Coupe i kabriolety w dół, ale Mustang w górę!

""

Jaguar F-Type Coupe.

Foto: moto.rp.pl

Kabriolety są równie bezpieczne co ich zamknięte odpowiedniki coupe. Tak wykazała analiza przeprowadzona przez amerykański instytut badawczy ds. ubezpieczeń IIHS, w którym nie stwierdzono zwiększonego ryzyka podczas jazdy w otwartym dachem. W tym celu naukowcy ocenili dane dotyczące wypadków drogowych z ofiarami śmiertelnymi lub obrażeniami pochodzące z lat 2014–2018.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe Porsche 911 Targa. Lato może się rozpocząć

Tu i Teraz
Jest taki sam na całym świecie. Dlaczego znak "Stop" jest ośmiokątem?
Tu i Teraz
Niemiecka motoryzacja pogrąża się w depresji
Tu i Teraz
Czy Tesla musi wymienić komputery w 4 mln aut? Są zbyt słabe dla autonomicznej jazdy
Tu i Teraz
Chiński producent chwali się 60 letnim doświadczeniem w branży moto
Tu i Teraz
Chińskie koncerny motoryzacyjne nie traktują Europy jak rynku pobocznego
Tu i Teraz
Rynek wynajmu długoterminowego aut rośnie, wypożyczalnie tracą
Tu i Teraz
Stellantis ma nowego szefa. To będzie jedno z trudniejszych zadań w branży moto