W zachodniej Europie przyspieszy sprzedaż elektrycznych aut

Z najnowszych prognoz wynika, że zachodnia Europa zajmie czołowe miejsce w globalnym wyścigu o wzrost sprzedaży elektrycznych samochodów. Głównie dlatego, że tamtejsze rządy coraz konkretniej zachęcają tamtejszych klientów coraz większe, by kupowali takie pojazdy.

Publikacja: 12.12.2019 17:07

W zachodniej Europie przyspieszy sprzedaż elektrycznych aut

Foto: moto.rp.pl

– O wiele lepiej jest subsydiować elektryczne samochody, niż płacić wysokie kary za sprzedaż aut z silnikami spalinowymi – wyjaśnił Frank Schwope, analityk z NordLB. W zachodniej Europie sprzedaż całkowicie elektrycznych lub hybrydowych samochodów osobowych ma wzrosnąć o 35 proc. w pierwszych trzech kwartałach 2020 r., a więc szybciej niż w Chinach i w Ameryce Północnej. W tym roku sprzedaż elektrycznych aut w Europie ma wzrosnąć o 32 proc., podczas gdy w Chinach słabnie po wycofaniu przez rząd subsydiów, a w USA ten segment rynku też kurczy się, bo Tesla sprzedaje więcej aut Model 3s za granicą.

""

Tesla Model 3.

Foto: moto.rp.pl

Europejskie rządy, poza subsydiowaniem sprzedaży, ostro wzięły się także za rozwój sieci ładowarek. W Wielkiej Brytanii i Niemczech, spółki takie jak Char.gy i Ubitricity podłączają ładowarki do słupów latarni ulicznych, co wydaje się najszybszym sposobem na rozwój tej infrastruktury. W Niemczech. na największym europejskim rynku samochodowym, rząd już we wrześniu, w ramach pakietu klimatycznego, zwiększył subsydia dla kupujących elektryczne auta. Dzięki temu już w listopadzie Niemcy wyprzedziły Norwegię, dotychczasowego lidera, pod względem liczby sprzedanych w tym roku takich pojazdów. Klienci płacący za auto mniej niż 40 tys. euro dostają od rządu i producentów 6 tys. euro dopłaty. Koszty tego programu do 2025 r. maja wynieść 2,6 mld euro.

""

Audi e-tron.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: 11 najważniejszych elektrycznych premier w 2020 roku

We Francji rząd płaci 6 tys. auro za złomowanie starego auta i kupienie elektrycznego, a w rejonie wielkiego Paryża dopłata może sięgnąć nawet 14,5 tys. euro. Na brytyjskim rynku samochodowym, drugim pod względem wielkości w Europie, sprzedaż elektrycznych aut podwoiła się w tym roku do prawie 33 tys. do listopada, ale wciąż mają one zaledwie 1,5 proc. udziału w całym rynku. Rząd dopłaca do elektrycznych do 3,5 tys. funtów.

– O wiele lepiej jest subsydiować elektryczne samochody, niż płacić wysokie kary za sprzedaż aut z silnikami spalinowymi – wyjaśnił Frank Schwope, analityk z NordLB. W zachodniej Europie sprzedaż całkowicie elektrycznych lub hybrydowych samochodów osobowych ma wzrosnąć o 35 proc. w pierwszych trzech kwartałach 2020 r., a więc szybciej niż w Chinach i w Ameryce Północnej. W tym roku sprzedaż elektrycznych aut w Europie ma wzrosnąć o 32 proc., podczas gdy w Chinach słabnie po wycofaniu przez rząd subsydiów, a w USA ten segment rynku też kurczy się, bo Tesla sprzedaje więcej aut Model 3s za granicą.

Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora
Tu i Teraz
Nowy cios w gospodarkę Niemiec. Strajk w fabrykach Volkswagena
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
moto
Dyrektor generalny giganta motoryzacyjnego rezygnuje ze stanowiska
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką