Reklama

Kupujcie Alfy Romeo, bo za chwilę znikną

Alfa Romeo ma potężny problem – to zbyt niska sprzedaż. Lancia Ypsilon znalazła we Włoszech więcej chętnych, niż jakakolwiek Alfa w całej Europie.

Publikacja: 29.07.2019 09:04

Kupujcie Alfy Romeo, bo za chwilę znikną

Foto: moto.rp.pl

Można jej nie chcieć, ale nie można jej nie kochać – Alfa Romeo. Tych co tak myślą jest chyba zbyt wielu, ponieważ ostatnio mało kto kupuje Alfę. Jest to szczególnie widoczne w ostatnich danych. Zwłaszcza w porównaniu z Lancią, która właściwie już nie istnieje, jeden jedyny model tej marki sprzedawany jest wyłącznie we Włoszech. To Ypsilon, mały samochód oparty na Fiacie Panda. Obecna generacja produkowana jest od 2011 roku. Skąd takie porównanie?

""

Lancia Ypsilon sprzedawana jest wyłącznie na rynku włoskim.

Foto: moto.rp.pl

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) opublikowało dane dotyczące sprzedaży w pierwszej połowie 2019 roku. Według nich Lancia sprzedała we Włoszech około 34 700 Ypsilonów. Dla porównania, najlepiej sprzedający się VW Golf tylko w Niemczech znalazł chętnych na 106 366 egzemplarzy. A Alfa Romeo? Włoska marka, w pierwszej połowie roku osiągnęła wynik 27 702 sprzedanych aut. Wszystkich modeli. W całej Europie. Tak więc chętnych na Giulię, Giuliettę, Stelvio, 4C i resztówkę Mito było mniej niż na jeden. dość już archaiczny model Lancii. Patrząc na te dane można wystosować tylko jeden apel: kupujcie Alfy Romeo, bo za chwilę kolejna włoska marka może zniknąć z rynku.

ZOBACZ TAKŻE: Premiery 2019 | Alfa Romeo: Dwie ważne nowości

""

Alfa Romeo 4C Spider

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama
""

Alfa Romeo Giulia

Foto: moto.rp.pl

""

Alfa Romeo Giulietta

Foto: moto.rp.pl

""

Alfa Romeo MiTo

Foto: moto.rp.pl

""

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Foto: moto.rp.pl

Można jej nie chcieć, ale nie można jej nie kochać – Alfa Romeo. Tych co tak myślą jest chyba zbyt wielu, ponieważ ostatnio mało kto kupuje Alfę. Jest to szczególnie widoczne w ostatnich danych. Zwłaszcza w porównaniu z Lancią, która właściwie już nie istnieje, jeden jedyny model tej marki sprzedawany jest wyłącznie we Włoszech. To Ypsilon, mały samochód oparty na Fiacie Panda. Obecna generacja produkowana jest od 2011 roku. Skąd takie porównanie?

Reklama
Materiał Promocyjny
Goodyear redefiniuje zimową mobilność: UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Tu i Teraz
Co trzecie używane auto nabyto w ciemno
Tu i Teraz
Nowa fala przestojów. W niemieckich fabrykach motoryzacyjnych znów zapadnie cisza
Tu i Teraz
Niemiecki gigant moto zwiększa inwestycje w Polsce. Rozbuduje fabrykę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Tu i Teraz
Były szef McLarena pokieruje Porsche. Ma przywrócić rentowność marki
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama