Firma Qarson, jako pierwsza w Polsce wprowadza możliwość korzystania z Tesli w modelu subskrypcji. To prawdziwa nowość na rynku sprzedaży aut na abonament. Od 26 czerwca do stałej oferty wchodzi najnowsza Tesla Model 3, która dostępna będzie na stronie internetowej qarson.pl oraz w punktach sprzedaży w największych galeriach handlowych w kraju.
Tym samym Qarson stawia na elektromobilność. W Polsce od stycznia do maja br. liczba rejestracji pojazdów zeroemisyjnych (elektrycznych i hybryd plug-in) wzrosła o 100 proc. wobec analogicznego okresu 2018 r. – z 815 do 1633. Dziś po polskich drogach jeździ 5,9 tys. takich aut, w tym również Tesli, która nad Wisłą jeszcze nie posiada oficjalnego dealera. W rezultacie spośród 34 zarejestrowanych w tym roku modeli tej marki tylko 10 aut było nowych. Część z nich importowana jest indywidualnie z USA, co wiąże się z wieloma trudnościami, jak np. inne gniazda ładowania i utrudnia lub wręcz uniemożliwia ładowanie auta na Superchargerach Tesli w UE, a nawet we własnym domu. Do tego dochodzi brak gwarancji na samochody z USA w UE, czy też brak możliwości korzystania z aplikacji Tesli na smartfonie.
Po dwóch latach użytkowania będzie można ją zmienić na nową wersję lub zupełnie inny samochód. Tym samym, jeśli oferta okaże się ciekawa dla użytkowników Qarson ma realną szansę przyczynić się do popularyzacji elektromobilności na polskim rynku motoryzacyjnym, a na pewno już w znaczący sposób wpłynąć na dostępność Tesli w naszym kraju.