Najdłuższy autobus elektryczny na świecie. Pomieści 250 pasażerów

Chińska firma BYD sprzedała już 50 000 elektrycznych autobusów. Teraz firma z państwa środka przedstawiła 27-metrowy, elektryczny autobus przegubowy.

Publikacja: 10.04.2019 18:31

Najdłuższy autobus elektryczny na świecie. Pomieści 250 pasażerów

Foto: moto.rp.pl

W swojej siedzibie w 10 milionowym chińskim mieście Shenzhen BYD zaprezentował K12A – 27-metrowy, w pełni elektrycznie zasilany autobus przegubowy. Autobus przeznaczony jest dla Metrobus Trans-Milenio w stolicy Kolumbii Bogocie. W tamtejszym, lokalnym systemie szybkiej magistrali (Bus Rapid Transit, BRT) standardem są autobusy przegubowe i podwójne przegubowe o długości 27,2 metra. Dotychczas autobusy te były napędzane silnikami wysokoprężnymi, a BYD dostarcza teraz pierwszy autobus elektryczny.

""

Elektryczny BYD przeznaczony jest dla Metrobus Trans-Milenio w stolicy Kolumbii Bogocie.

Foto: moto.rp.pl

BYD K12A jest w stanie przewieźć do 250 pasażerów, jego siostrzane wersje z silnikiem diesla mogą pomieścić nawet do 260 pasażerów. Codzienny ruch pasażerski w Bogocie to 2,8 miliona pasażerów. Nie tylko długość autobusu jest wyjątkowa, ale i fakt że BYD jest wyposażony w przełączalny napęd na cztery koła. BYD K12A jest obecnie najdłuższym seryjnym autobusem elektrycznym na świecie.

""

Foto: moto.rp.pl

Moc elektrycznego autobusu wynosi – według danych producenta – 600 kW, czyli około 816 KM. To powinno wystarczyć na osiągnięcie prędkość maksymalnej 70 km/h. Naładowany do pełna akumulator pozwala przejechać dystans około 300 kilometrów. Umieszczone w aluminiowej obudowie akumulatory można ładować zarówno prądem stałym, jak i zmiennym. W całym cyklu życia, w porównaniu do autobusu z silnikiem wysokoprężnym tej samej wielkości, K12A pozwoli zaoszczędzić do 360 tys. litrów paliwa.

W swojej siedzibie w 10 milionowym chińskim mieście Shenzhen BYD zaprezentował K12A – 27-metrowy, w pełni elektrycznie zasilany autobus przegubowy. Autobus przeznaczony jest dla Metrobus Trans-Milenio w stolicy Kolumbii Bogocie. W tamtejszym, lokalnym systemie szybkiej magistrali (Bus Rapid Transit, BRT) standardem są autobusy przegubowe i podwójne przegubowe o długości 27,2 metra. Dotychczas autobusy te były napędzane silnikami wysokoprężnymi, a BYD dostarcza teraz pierwszy autobus elektryczny.

BYD K12A jest w stanie przewieźć do 250 pasażerów, jego siostrzane wersje z silnikiem diesla mogą pomieścić nawet do 260 pasażerów. Codzienny ruch pasażerski w Bogocie to 2,8 miliona pasażerów. Nie tylko długość autobusu jest wyjątkowa, ale i fakt że BYD jest wyposażony w przełączalny napęd na cztery koła. BYD K12A jest obecnie najdłuższym seryjnym autobusem elektrycznym na świecie.

Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora
Tu i Teraz
Nowy cios w gospodarkę Niemiec. Strajk w fabrykach Volkswagena
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
moto
Dyrektor generalny giganta motoryzacyjnego rezygnuje ze stanowiska
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką