fot. Greenway

Z dniem 1 kwietnia zacznie obowiązywać nowy cennik w punktach ładowania GreenWay. Zostaną obniżone opłaty abonamentowe oraz niektóre ceny usług ładowania. Dodatkowo spółka zapowiedziała podniesienie mocy ładowania z 40 do 50 kW na wybranych stacjach. Data zmian nie jest przypadkowa. Pokrywa się z wprowadzeniem e-taryfy dla elektromobilności.

GreenWay Polska poinformował, że od 1 kwietnia zacznie obowiązywać nowy cennik na usługi ładowania. Wprowadzone zmiany są efektem nowej e-taryfy, która aktualizuje rozliczania kosztów usług dystrybucji energii elektrycznej. Dzięki temu operatorzy nie będą ponosić aż tak wysokich kosztów stałych, co w efekcie przełoży się na obniżenie stawek za dystrybucję energii, na korzyść opłat powiązanych z rzeczywistym wykorzystaniem ładowarek. Nowa taryfa to dobry znak dla elektromobilności. Dzięki temu GreenWay Polska postanowił zwiększyć moc swoich czterdziestu szybkich stacji ładowania z obecnych 40 kW do ich maksymalnej mocy technicznej 50 kW. Kilka z nich pozostanie przy starych parametrach, gdyż konieczne są zmiany przyłączeniowe.

CZYTAJ TAKŻE: Solaris liderem europejskiego rynku elektrobusów

– Część naszych ładowarek ma moc ograniczoną do 40 kW z uwagi na wysokie stałe opłaty dystrybucyjne. Obniżenie tych opłat w e-taryfie pozwala nam na podniesienie mocy i skrócenie czasu ładowania. Chcemy, aby pozytywne efekty tej zmiany odczuli jak najszybciej nasi klienci – komentuje Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. Operator szybkich ładowarek, dokonał ponadto korekty cennika. W jego nowym wydaniu o 10 zł zostały obniżone opłaty abonamentowe. Zmienią się też ceny usług ładowania. Stali klienci GreenWay korzystający z tych planów taryfowych zapłacą o kilka lub kilkanaście (w zależności od programu abonamentowego) groszy mniej za kWh energii, podczas ładowania auta ładowarką AC. Przykładem może być stawka dla ładowania prądem AC przy abonamencie „Energia Max”. Do tej pory wynosiła ona 1,14 zł/kWh. Teraz została obniżona do 0,99 zł/kWh.

 

Dla klientów bez wykupionego abonamentu, koszt usług ładowania na stacjach AC wzrosną z 1,31 zł/kWh do 1,59 zł/kWh. Podobnie jest w przypadku ładowania prądem stałym. Ponadto w cenniku zostały zdefiniowane nowe przedziały mocy na stacjach DC, tak aby lepiej dopasować je do wprowadzanych punktów ładowania. Korzyścią dla klienta jest zmniejszenie opłat za minutę po przekroczeniu limitu czasu na ładowanie ze stacji AC (z 0,40 zł do 0,05 zł). W planach taryfowych zwiększone zostały limity minut (do 360 i nawet 480 minut) i czasy bezpłatnego postoju przy ładowaniu AC (w tym wypadku opłaty za postój nie obowiązują w nocy).

CZYTAJ TAKŻE: Elektromobilność pnie się w górę

– Zmiany w naszym cenniku dopasowują naszą ofertę do potrzeb kierowców samochodów elektrycznych. Wprowadzając je staraliśmy się uwzględnić nie tylko wprowadzenie e-taryfy, ale także zgłaszane postulaty od naszych klientów, w tym w zakresie wydłużenia okres ładowania bez pobierania dodatkowych opłat za minuty – wyjaśnia Rafał Czyżewski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Póki co lepiej OC i dowód rejestracyjny wozić z sobą. Kolejny problem

Od 01 października kierowcy mogą jeździć bez polisy OC i dowodu rejestracyjnego. Jednak póki ...

Genewa: Wielki świat w eleganckim salonie

Rokrocznie na początku marca w Genewie odbywa się Międzynarodowy Salon Samochodowy. W tym roku ...

Kręte drogi autonomicznych samochodów

Możliwe, że autonomiczne pojazdy wkrótce pojawią się na naszych drogach, co zapowiadają nie tylko ...

Mitsubishi ASX 2020: W końcu się doczekaliśmy

Popularny crossover japońskiej marki przez lata całkiem dobrze radził sobie na europejskim rynku. Teraz ...

Zwiedzamy Polskę. Co można zobaczyć wzdłuż Niebieskiego Szlaku?

O tym, jakie mamy perełki przy głównych szlakach komunikacyjnych, mogliśmy się przekonać podczas wyprawy ...

Suzuki Swift II

Historia Suzuki Swifta. Jak popularny mieszczuch zmieniał się przez dekady?

Historia motoryzacji pełna jest modeli produkowanych przed dekady, które wciąż cieszą kierowców. Takim autem ...