fot. Greenway

Z dniem 1 kwietnia zacznie obowiązywać nowy cennik w punktach ładowania GreenWay. Zostaną obniżone opłaty abonamentowe oraz niektóre ceny usług ładowania. Dodatkowo spółka zapowiedziała podniesienie mocy ładowania z 40 do 50 kW na wybranych stacjach. Data zmian nie jest przypadkowa. Pokrywa się z wprowadzeniem e-taryfy dla elektromobilności.

GreenWay Polska poinformował, że od 1 kwietnia zacznie obowiązywać nowy cennik na usługi ładowania. Wprowadzone zmiany są efektem nowej e-taryfy, która aktualizuje rozliczania kosztów usług dystrybucji energii elektrycznej. Dzięki temu operatorzy nie będą ponosić aż tak wysokich kosztów stałych, co w efekcie przełoży się na obniżenie stawek za dystrybucję energii, na korzyść opłat powiązanych z rzeczywistym wykorzystaniem ładowarek. Nowa taryfa to dobry znak dla elektromobilności. Dzięki temu GreenWay Polska postanowił zwiększyć moc swoich czterdziestu szybkich stacji ładowania z obecnych 40 kW do ich maksymalnej mocy technicznej 50 kW. Kilka z nich pozostanie przy starych parametrach, gdyż konieczne są zmiany przyłączeniowe.

CZYTAJ TAKŻE: Solaris liderem europejskiego rynku elektrobusów

– Część naszych ładowarek ma moc ograniczoną do 40 kW z uwagi na wysokie stałe opłaty dystrybucyjne. Obniżenie tych opłat w e-taryfie pozwala nam na podniesienie mocy i skrócenie czasu ładowania. Chcemy, aby pozytywne efekty tej zmiany odczuli jak najszybciej nasi klienci – komentuje Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. Operator szybkich ładowarek, dokonał ponadto korekty cennika. W jego nowym wydaniu o 10 zł zostały obniżone opłaty abonamentowe. Zmienią się też ceny usług ładowania. Stali klienci GreenWay korzystający z tych planów taryfowych zapłacą o kilka lub kilkanaście (w zależności od programu abonamentowego) groszy mniej za kWh energii, podczas ładowania auta ładowarką AC. Przykładem może być stawka dla ładowania prądem AC przy abonamencie „Energia Max”. Do tej pory wynosiła ona 1,14 zł/kWh. Teraz została obniżona do 0,99 zł/kWh.

 

Dla klientów bez wykupionego abonamentu, koszt usług ładowania na stacjach AC wzrosną z 1,31 zł/kWh do 1,59 zł/kWh. Podobnie jest w przypadku ładowania prądem stałym. Ponadto w cenniku zostały zdefiniowane nowe przedziały mocy na stacjach DC, tak aby lepiej dopasować je do wprowadzanych punktów ładowania. Korzyścią dla klienta jest zmniejszenie opłat za minutę po przekroczeniu limitu czasu na ładowanie ze stacji AC (z 0,40 zł do 0,05 zł). W planach taryfowych zwiększone zostały limity minut (do 360 i nawet 480 minut) i czasy bezpłatnego postoju przy ładowaniu AC (w tym wypadku opłaty za postój nie obowiązują w nocy).

CZYTAJ TAKŻE: Elektromobilność pnie się w górę

– Zmiany w naszym cenniku dopasowują naszą ofertę do potrzeb kierowców samochodów elektrycznych. Wprowadzając je staraliśmy się uwzględnić nie tylko wprowadzenie e-taryfy, ale także zgłaszane postulaty od naszych klientów, w tym w zakresie wydłużenia okres ładowania bez pobierania dodatkowych opłat za minuty – wyjaśnia Rafał Czyżewski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Fragment gotowego odcinka A1 pod Częstochową /

Niedokończona A1 gorzkim sukcesem w budowie dróg

Wart prawie 1,2 mld zł nowy fragment autostrady A1 pomiędzy Pyrzowicami a Częstochową co ...

Akcja serwisowa „Suzuki przed zimą”

W listopadzie Suzuki zaprasza wszystkich posiadaczy samochodów swojej marki do skorzystania z promocyjnej akcji ...

Chińczycy nie chcą komunikacji miejskiej. Wolą własny samochód

Pandemia koronawirusa dosłownie zatrzymała sprzedaż samochodów. Jeszcze w lutym informowaliśmy o 96 procentowym spadku ...

Tanie hulajnogi elektryczne mogą… wylecieć w powietrze

Niedawna eksplozja akumulatora elektrycznej hulajnogi na warszawskim Gocławiu – a także wcześniejszy podobny incydent ...

Panda i Fiat 500 bez diesli?

Fiat Chrysler Automobiles przestał od 1 września produkować miejskie auta Panda z silnikami diesla - ...

Wypiłeś? Volvo nie pozwoli ci prowadzić…

Szwedzka marka po ogłoszeniu decyzji o wprowadzeniu od przyszłego roku we wszystkich swoich samochodach ...