W ubiegłym roku na terenie Warszawy doszło do 664 wypadków. Mniej niż rok wcześniej. Powodów do zadowolenia jednak nie ma. Wszystko przez fakt, że liczba zabitych wzrosła o dziewięć osób względem 2019 roku.

Według październikowych doniesień Zarządu Dróg Miejskich, na drogach stolicy Polski zginęło 38 osób. Przez kolejne miesiące roku ta liczba się zwiększyła. Według informacji podanych przez portal TVN Warszawa, powołujących się na informacje otrzymane od Policji, na terenie Warszawy doszło do 66 wypadków w 2020 roku. To o ponad 260 kolizji mniej niż w roku ubiegłym. Jednak problemem w tym przypadku nie jest ich liczba, a skutki. Zginęły w nich 44 osoby (+9), a 732 zostały ranne.

CZYTAJ TAKŻE: Miliony złotych za wypadek po pijanemu

Policja zastrzegła, że przekazane TVN Warszawa dane nie są ostatecznymi. Nadal napływają informacje z poszczególnych komend powiatowych z grudnia. Jednak wstępne analizy pozwalają stwierdzić, że w 2020 roku doszło do 664 wypadków. Jest to o wiele mniej niż w 2019, kiedy odnotowano 929 wypadków, a w rok wcześniej 1102. Pocieszającą informacją jest też mniejsza liczba kolizji drogowych (ponad 23 600). Jest to jednak wynik pandemii. Rekordowo niskimi miesiącami pod tym względem były: marzec (1600 kolizji), kwiecień (1095) i maj (1550), zaś rekordowo wysokimi – wrzesień (2202) i styczeń (2161).

Fot. AdobeStock

Najwięcej wypadków było we wrześniu (83), czerwcu (79) i w okresie wakacyjnym – lipiec (73) i sierpień (71). Podobnie jak z kolizjami. Najmniejszy odsetek przypadł na okresy obostrzeń: marzec (40), kwiecień (28) oraz listopad (35). Wtedy też policja odnotowała mniej przypadków śmiertelnych. W marcu i grudniu zginęło po jednej osobie, w kwietniu i listopadzie dwie, w styczniu i czerwcu po sześć, a w lipcu, wrześniu i październiku po pięć. W przeciągu całego roku doszło do 44 wypadków śmiertelnych, czyli o 9 więcej niż w 2019 roku. Jest to niepokojące, gdyż po raz pierwszy od sześciu lat spadkowy trend został przełamany.

CZYTAJ TAKŻE: Dwóch winnych wypadku. Jakie odszkodowanie zostanie wypłacone?

Stwierdzeniem garnizon określa rejon Warszawy i ościennych powiatów. Zgodnie z danymi Policji doszło tam do 1375 wypadków, co jest mniejszą liczbą o prawie 200 (w 2019 roku było ich 1563). W porównaniu rok do roku, jedynie w lutym (20 więcej) i okresie od czerwca do sierpnia (łącznie 36 więcej) odnotowano wzrost. Mniejsza liczba wypadków była w marcu (-22), kwietniu (-65), maju (-21), (-27), listopadzie (-27) i grudniu (-28). Na terenie garnizonu zginęło łącznie o 30 osób mniej (127 wypadków śmiertelnych w 2020 roku) niż w 2019 roku (159). Najgorszym miesiącem pod tym względem był październik, kiedy zginęło 20 osób o 5 więcej niż w 2019 roku. W kwietniu natomiast śmierć poniosły cztery osoby, w lutym siedem, a marcu pięć.

Fot. AdobeStock

Oficjalnie nie można jeszcze powiedzieć, które przyczyny wypadków były najczęstsze, gdyż Policja nie opublikowała ostatecznego raportu. Jednak opierając się na statystykach od stycznia do listopada, najwięcej wypadków spowodowali kierujący pojazdami (93,6 proc.) z przedziału wiekowego 25-39 lat (170 wypadków) oraz 40-59 (164). Przyczyną tych zajść było przede wszystkim niedostosowanie prędkości jazdy do warunków ruchu. Według danych przytoczonych przez TVN Warszawa, zginęło przez to 10 osób. Następnie wymienia się nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu (8), nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu (6), nieprawidłową zmianę pasa ruchu (3) i nieprawidłowe cofanie (2).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

DS 9: Nowa limuzyna z Francji

DS9 będzie największą limuzyną oferowaną przez Francuzów. Ten prawie pięciometrowy sedan będzie musiał stawić ...

Skoda, Volkswagen i Toyota zdominowały polski rynek nowych aut

Mijający rok okazał się całkiem niezły dla polskiego rynku nowych samochodów osobowych. Według wstępnych ...

Przyszłość Lexusa: elektryfikacja, nowy design

Nowa stylistyka, pierwsze elektryczne auto i silniki w piastach kół. Lexus szykuje rewolucję. Kilka ...

Michael Lohscheller, dyrektor generalny Opla "tankuje" elektryczną Amperę-e

Elektryczne miasto Opla

Rüsselsheim ma stać się „miastem elektrycznym” - poligonem doświadczalnym do badań nad elektromobilnością. W ...

Elektryczny Smart po tuningu Brabusa z niedorzeczną ceną modernizacji

Obecnie Smart oferowany jest wyłącznie z napędem elektrycznym. Ma 82 KM mocy i w ...

Czy Chorwaci kupią markę Bugatti?

Według jednego z raportów, grupa Volkswagen rozważa sprzedaż swojej luksusowej marki Bugatti. Prasa niemiecka ...