Globalna sieć produkcyjna Mercedesa jest krok po kroku przygotowana do produkcji aut elektrycznych i w 2022 r. będzie wytwarzać osiem elektrycznych modeli Mercedes-EQ na trzech kontynentach. Jak obiecuje niemiecka marka ma to się odbywać w sposób neutralny pod względem emisji CO2. Mercedes chce zadbać również o czystość powietrza w kabinie. Za koncepcją „staysafe” (z ang. pozostań bezpieczny) kryje się wysoce wydajny filtr HEPA, który w najnowszym elektrycznym sedanie EQS ma zapewnić czystość powietrza w kabinie samochodu na poziomie sterylnych pomieszczeń.
CZYTAJ TAKŻE: Mercedes chce pokonać Teslę. 700km zasięgu w elektryku
– Mercedes-EQ stanowi jasny sygnał na rzecz zrównoważonego rozwoju i postępu. Jesteśmy przekonani, że naszym kluczem do sukcesu jest współpraca pomiędzy różnymi działami, a także z partnerami strategicznymi. W ten sposób chcemy, by nasze tematy przewodnie stały się rzeczywistością. Innowacyjny, elastyczny zespół najlepszych ekspertów pracuje teraz nad naszym programem technologicznym EQXX. W bezprecedensowym tempie staramy się przesunąć granice tego, co możliwe dla neutralności CO2 w przyszłości. Mercedes-Benz chce być w tej dziedzinie liderem – powiedział Markus Schäfer, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG ds. badań w Grupie Daimler i dyrektor operacyjny Mercedes-Benz Cars.
Wizja i prototyp – Mercedes EQS.
W przyszłym roku swoją premierę będzie świętować architektura dla aut elektrycznych (EVA – Electric Vehicle Architecture) w luksusowym sedanie EQS. To będzie pierwszy krok i techniczna baza dla czterech kolejnych modeli w 100 proc. na prąd, ale ma też zawierać istotne osiągnięcia techniczne. Jednym z przykładów jest opcjonalny system filtrowania powietrza w kabinie przyszłego elektrycznego modelu EQS. Zastosowano wysokowydajny filtr cząstek stałych (HEPA), który wykorzystuje część przestrzeni, jaka powstała z uwagi na brak silnika spalinowego pod maską. Jego objętość wynosi prawie 10 litrów, a rozmiar to nieco ponad cztery strony A4. Filtr ma zapewnić najwyższą jakość powietrza we wnętrzu i usuwać nawet drobne pyły klasy PM2,5, tlenki azotu, dwutlenek siarki i nieprzyjemne zapachy. Mercedes porównuje jakość powietrza z filtrem HEPA we wnętrzu EQS do tej w sterylnych pomieszczeniach. Skuteczność systemu jest oficjalnie certyfikowana zgodnie z normą DIN EN 1822. To pierwszy taki przypadek w branży motoryzacyjnej.