Wielkie zmiany w Kia. Także w Polsce

Jest nowe logo Kia. 15 stycznia zostanie ogłoszona nowa globalna strategia marki i jej nowe cele. A dotychczasowe motto „The power to surprise” zastępuje teraz „Movement that inspires”.

Publikacja: 06.01.2021 14:28

Wielkie zmiany w Kia. Także w Polsce

Foto: moto.rp.pl

I Kia rzeczywiście zaskoczyła , bo zmiany nastąpiły także na polskim rynku, bo Wojciecha Szyszkę, który był przez 17 lat szefem Kia Motors Polska, autora popularności tej marki (oczywiście przy wsparciu kolejnych modeli) zastąpił od 1 stycznia Leszek Sukiennik. To w Polsce, a globalnie zdaniem pomysłodawców zmian nowe logo zawiera elementy „symetrii”, „rytmu” i „wznoszące linie”, które symbolizują rozwój marki z myślą o klientach. Z pewnością jest bardziej dynamiczne, niż dotychczasowe wyraźne litery „ KIA”, chociaż są one czytelne i wyraziste. Nowa stylistyka jest symbolem transformacji marki, która przeszła drogę od bankruta do agresywnego globalnego gracza motoryzacyjnego. Nowe logo ma także wyrażać ambicję marki Kia, która w przyszłości zamierza być liderem branży mobilności.

CZYTAJ TAKŻE: Zmodernizowana Kia Stonic z polskim cennikiem

""

Leszek Sukiennik.

moto.rp.pl

Według twórcy przemian koreańskiej marki nowe logo przypomina odręczny podpis. „Rytmiczna i ciągła linia świadczy o tym, że Kia chce inspirować, natomiast jego symetria – o pewności marki w dążeniu do tego celu — czytamy w komunikacie prasowym. — Nowe logo Kia odzwierciedla dążenie marki do tego, aby zostać liderem zmian oraz innowacji” – powiedział Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia. — Branża motoryzacyjna przeżywa okres gwałtownych przemian, które Kia zarówno kształtuje, jak i dostosowuje się do nich. Nowe logo jest wyrazem naszego pragnienia do inspirowania klientów w miarę, jak zmieniają się ich potrzeby w zakresie mobilności, a także naszych pracowników, aby potrafili sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy w szybko zmieniającej się branży — dodaje światowy prezes Kia.

""

Nowe logo KIA.

moto.rp.pl

Nowe logo zostało zaprezentowane podczas pirotechnicznego show nad Incheon w Korei. 303 drony wystrzeliły setki fajerwerków podczas synchronicznego pokazu. Przy okazji został ustanowiony nowy rekord Guinnessa w kategorii „Liczby dronów, wykorzystanych do pokazu fajerwerków”. Wprowadzenie nowego logo wynika ze strategii biznesowej „Plan S” (gdzie „S” jest skrótem od słowa Shift, oznaczającego zmianę w wolnym tłumaczeniu), zaprezentowanej w 2020 roku. Wynika z niej, między innymi, że Kia chce aspirować do miana jednego z liderów branży motoryzacyjnej na świecie. Ten cel Koreańczycy chcą osiągnąć postawieniem na elektromobilność oraz rozwojem usług związanych z mobilnością.

W Polsce nowa strategia będzie wprowadzana już przez nowego dyrektora zarządzającego, Leszka Sukiennika, który będzie odpowiedzialny za całą działalność operacyjną marki Kia w Polsce, w szczególności za zwiększenie popularności ekologicznych modeli Kia z napędem hybrydowym oraz elektrycznym, rozwój sieci dealerskiej i obsługę posprzedażową. Nowy szef polskiego Kia Motors Polska z branżą motoryzacyjną związany jest od ponad 24 lat, w Kia pracuje od roku 2016 i wcześniej odpowiadał za sprzedaż i marketing. Wcześniej w Fiat Chrysler Automobiles (Fiat Auto Poland), gdzie odpowiadał za marki Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional (LCV), Fiat i Abarth. Jest absolwentem Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Teraz nie ukrywa, że ma ułatwione zadanie, ponieważ Wojciech Szyszko, który był szefem tej marki od 2004 roku zostawia ją w dobrej kondycji, jest dobra sieć Autoryzowanych Dealerów, bogata i nowoczesna gama modelowa Kia, oraz planowane już w 2021 debiuty modeli na nowych zaawansowanych technologicznie platformach, z ekologicznymi zespołami napędowymi.

CZYTAJ TAKŻE: Kia zbuduje nowe samochody dla wojska

""

KIA X-Ceed

moto.rp.pl

I Kia rzeczywiście zaskoczyła , bo zmiany nastąpiły także na polskim rynku, bo Wojciecha Szyszkę, który był przez 17 lat szefem Kia Motors Polska, autora popularności tej marki (oczywiście przy wsparciu kolejnych modeli) zastąpił od 1 stycznia Leszek Sukiennik. To w Polsce, a globalnie zdaniem pomysłodawców zmian nowe logo zawiera elementy „symetrii”, „rytmu” i „wznoszące linie”, które symbolizują rozwój marki z myślą o klientach. Z pewnością jest bardziej dynamiczne, niż dotychczasowe wyraźne litery „ KIA”, chociaż są one czytelne i wyraziste. Nowa stylistyka jest symbolem transformacji marki, która przeszła drogę od bankruta do agresywnego globalnego gracza motoryzacyjnego. Nowe logo ma także wyrażać ambicję marki Kia, która w przyszłości zamierza być liderem branży mobilności.

Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych