Koniec produkcji Opla Astry

Gliwicka fabryka Opla zakończyła produkcję modelu Astra Sedan czwartej generacji. Tym samym na liniach produkcyjnych pozostaje tylko Astra V w nadwoziu hatchback.

Publikacja: 02.11.2020 06:59

Koniec produkcji Opla Astry

Foto: moto.rp.pl

Pilotażowa seria produkcyjna Astry w nadwoziu sedan, miała miejsce w listopadzie 2011 roku. Z kolei jej produkcja seryjna ruszyła w sierpniu 2012 roku. Był to ważny model dla polskich zakładów, gdyż był produkowany wyłącznie w gliwickich zakładach Opla. Łącznie powstało 213 637 sztuk Astry Sedan, która największą popularnością cieszyła się w Turcji, Polsce i Egipcie. Ostatnia wyprodukowana sztuka trafiła do klienta z północnej Afryki.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Vivaro-e: Kolejny elektryczny dostawczak

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Gliwickie zakłady pracują jednak nadal, gdyż poza Astrą IV Sedan, wytwarzana jest tam Astra V w nadwoziu hatchback. Właściciel zakładu – Groupe PSA – pracuje też nad uruchomieniem w tej lokalizacji, produkcji dużych samochodów dostawczych LCV.

""

moto.rp.pl

– W dalszym ciągu pozostajemy producentem obecnej generacji Astry w wersji hatchback, którą ostatnio wyposażyliśmy w nowoczesne silniki cechujące się niskim spalaniem. Co więcej, budujemy zupełnie nową fabrykę dużych samochodów dostawczych dla marek Peugeot, Citroen i Opel, co pozwala na myśleć o przyszłości z optymizmem – stwierdził Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Opel Mokka: Zbudowany od nowa

""

moto.rp.pl

Pilotażowa seria produkcyjna Astry w nadwoziu sedan, miała miejsce w listopadzie 2011 roku. Z kolei jej produkcja seryjna ruszyła w sierpniu 2012 roku. Był to ważny model dla polskich zakładów, gdyż był produkowany wyłącznie w gliwickich zakładach Opla. Łącznie powstało 213 637 sztuk Astry Sedan, która największą popularnością cieszyła się w Turcji, Polsce i Egipcie. Ostatnia wyprodukowana sztuka trafiła do klienta z północnej Afryki.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Vivaro-e: Kolejny elektryczny dostawczak

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?