Przyczyn takiej sytuacji jest jak zawsze kilka. Wśród nich można wymienić normy emisji spalin, limity średniej emisji dwutlenku węgla ze sprzedanej floty pojazdów, narzucenie wymogów wyposażenia standardowego samochodów czy wprowadzanie do oferty nowych modeli. Najlepszym tego przykładem jest Smart. Firma całkowicie zmieniła ofertę usuwając z niej modele z napędem konwencjonalnym, na rzecz tych w pełni elektrycznych. W efekcie średni wzrost cen sprzedaży tego producenta wyniósł +84,6 proc. To lider wzrostu ceny.
CZYTAJ TAKŻE: Polskie ceny elektrycznego Volkswagena ID.3
Smart EQ_Fortwo.
Top 10 firm z największym wzrostem ceny:
1. Smart (+84,6 proc.)
2. Porsche (+20,5 proc.)
3. DS (+19,7 proc.)
4. Subaru (+13,2 proc.)
5. BMW (+12,6 proc.)
6. Bentley (+12, 4 proc.)
7. Lamborghini (+11,8 proc.)
8. Mazdy (+10,5 proc.)
9. Peugeot (+9,8 proc.)
10.Opel (+9,5 proc.)