BMW i Daimler wycofują się ze wspólnego carsharingu w USA i nie tylko

Ogłoszona w lutym 2019 roku wspólna inicjatywa carsharingu pomiędzy Daimlerem i BMW zostaje wycofana z USA i Kanady. Pomysł również nie wypalił m.in. w Londynie, Brukseli i Florencji.

Publikacja: 19.12.2019 14:48

BMW i Daimler wycofują się ze wspólnego carsharingu w USA i nie tylko

Foto: moto.rp.pl

Daimler i BMW rezygnują z usługi carsharingu w Ameryce Północnej i niektórych europejskich miastach. Wspólne przedsięwzięcie niemieckich gigantów samochodowych, utworzone w lutym z marek Car2Go i Drive Now nosiło nazwę Share Now. Koncerny samochodowe ogłosiły decyzję na swoich stronach internetowych. Share Now kończy swoją działalność od końca lutego 2020 r.

""

moto.rp.pl

Powodem wycofania się z Ameryki Północnej są „niezwykle trudne warunki” co oznacza bardzo konkurencyjny rynek usług w zakresie mobilności, który szybko się rozwija. Do tego doszedł wzrost kosztów operacyjnych. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie usługa była ostatnio reprezentowana w Nowym Jorku, Montrealu, Seattle, Waszyngtonie i Vancouver.

""

moto.rp.pl

Share Now również poddaje się w Londynie, Brukseli i Florencji. Pomimo dołożenia wszelkich starań i inwestycji niemożliwe było zrównoważone prowadzenie tam działalności z powodu niskiej reakcji klientów. W przyszłości Share Now będzie koncentrować się na Europie, gdzie usługa będzie nadal dostępna w 18 miastach. Daimler i BMW wprowadzili Share Now w lutym 2019 roku jako jeden z pięciu wspólnych projektów mobilności. Firmy ogłosiły wówczas duży pakiet środków i inwestycji o wartości ponad miliarda euro. Oprócz Share Now połączono jednostki biznesowe Park Now i stacje ładowania samochodów elektrycznych (Charge Now), a także planowanie podróży za pośrednictwem platformy mobilnej (Reach Now) i dzielenia się wspólnym przejazdem (Free Now).

""

Byli szefowie BMW i Daimlera – Harald Krüger i Dieter Zetsche.

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Coraz więcej prądu w pojazdach na minuty

Podczas prezentacji ówczesni szefowie BMW i Daimlera Harald Krüger i Dieter Zetsche wyrazili optymizm i wiarę, że będą w stanie poruszyć rynek dzięki powiązanym siłom. Nie udało się nie tylko im. Największy amerykański producent samochodów, General Motors zrezygnował z świadczenia usługi Maven (Car Sharing) w ośmiu miastach Ameryki Północnej. Ford całkowicie zrezygnował z usługi wynajmu aut Chariot.

Daimler i BMW rezygnują z usługi carsharingu w Ameryce Północnej i niektórych europejskich miastach. Wspólne przedsięwzięcie niemieckich gigantów samochodowych, utworzone w lutym z marek Car2Go i Drive Now nosiło nazwę Share Now. Koncerny samochodowe ogłosiły decyzję na swoich stronach internetowych. Share Now kończy swoją działalność od końca lutego 2020 r.

Powodem wycofania się z Ameryki Północnej są „niezwykle trudne warunki” co oznacza bardzo konkurencyjny rynek usług w zakresie mobilności, który szybko się rozwija. Do tego doszedł wzrost kosztów operacyjnych. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie usługa była ostatnio reprezentowana w Nowym Jorku, Montrealu, Seattle, Waszyngtonie i Vancouver.

Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych
Tu i Teraz
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wystartują w Rajdzie Świdnickim
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Tu i Teraz
Wracają protesty rolników. Dzisiaj przejścia graniczne z Ukrainą, 10 maja Warszawa