Ogłoszona w lutym 2019 roku wspólna inicjatywa carsharingu pomiędzy Daimlerem i BMW zostaje wycofana z USA i Kanady. Pomysł również nie wypalił m.in. w Londynie, Brukseli i Florencji.

Daimler i BMW rezygnują z usługi carsharingu w Ameryce Północnej i niektórych europejskich miastach. Wspólne przedsięwzięcie niemieckich gigantów samochodowych, utworzone w lutym z marek Car2Go i Drive Now nosiło nazwę Share Now. Koncerny samochodowe ogłosiły decyzję na swoich stronach internetowych. Share Now kończy swoją działalność od końca lutego 2020 r.

Powodem wycofania się z Ameryki Północnej są „niezwykle trudne warunki” co oznacza bardzo konkurencyjny rynek usług w zakresie mobilności, który szybko się rozwija. Do tego doszedł wzrost kosztów operacyjnych. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie usługa była ostatnio reprezentowana w Nowym Jorku, Montrealu, Seattle, Waszyngtonie i Vancouver.

Share Now również poddaje się w Londynie, Brukseli i Florencji. Pomimo dołożenia wszelkich starań i inwestycji niemożliwe było zrównoważone prowadzenie tam działalności z powodu niskiej reakcji klientów. W przyszłości Share Now będzie koncentrować się na Europie, gdzie usługa będzie nadal dostępna w 18 miastach. Daimler i BMW wprowadzili Share Now w lutym 2019 roku jako jeden z pięciu wspólnych projektów mobilności. Firmy ogłosiły wówczas duży pakiet środków i inwestycji o wartości ponad miliarda euro. Oprócz Share Now połączono jednostki biznesowe Park Now i stacje ładowania samochodów elektrycznych (Charge Now), a także planowanie podróży za pośrednictwem platformy mobilnej (Reach Now) i dzielenia się wspólnym przejazdem (Free Now).

Byli szefowie BMW i Daimlera – Harald Krüger i Dieter Zetsche.

CZYTAJ TAKŻE: Coraz więcej prądu w pojazdach na minuty

Podczas prezentacji ówczesni szefowie BMW i Daimlera Harald Krüger i Dieter Zetsche wyrazili optymizm i wiarę, że będą w stanie poruszyć rynek dzięki powiązanym siłom. Nie udało się nie tylko im. Największy amerykański producent samochodów, General Motors zrezygnował z świadczenia usługi Maven (Car Sharing) w ośmiu miastach Ameryki Północnej. Ford całkowicie zrezygnował z usługi wynajmu aut Chariot.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Celina Mikolajczak, główny inżynier Ubera: Czas na podniebne taksówki

W 2020 r. rozpoczniemy próbne loty w kilku miastach na świecie. 
Na początku z ...

Wzrost sprzedaży Lexusa w Europie

Sprzedaż Lexusa w Europie od początku roku do końca września wzrosła o prawie 10 ...

Volvo V60 Cross Country: Hej, przygodo!

To naprawdę magiczne pudełko – można je nieco wydłużyć lub skrócić, podnieść lub opuścić, ...

Chiński gigant technologiczny chce zbudować własne auta elektryczne

Firma Baidu Inc., specjalizująca się w usługach i produktach zawiązanych z internetem oraz sztuczną ...

Ruszyła produkcja pierwszego elektrycznego Volvo

W belgijskiej fabryce Volvo Cars ruszyła produkcja w pełni elektrycznego Volvo XC40 Recharge. To ...

Przetarg na fotoradary rozstrzygnięty

- Rozstrzygnęliśmy przetarg, co pozwala na podpisanie umowy z wykonawcą – poinformował Zarząd Dróg ...