Ogłoszona w lutym 2019 roku wspólna inicjatywa carsharingu pomiędzy Daimlerem i BMW zostaje wycofana z USA i Kanady. Pomysł również nie wypalił m.in. w Londynie, Brukseli i Florencji.

Daimler i BMW rezygnują z usługi carsharingu w Ameryce Północnej i niektórych europejskich miastach. Wspólne przedsięwzięcie niemieckich gigantów samochodowych, utworzone w lutym z marek Car2Go i Drive Now nosiło nazwę Share Now. Koncerny samochodowe ogłosiły decyzję na swoich stronach internetowych. Share Now kończy swoją działalność od końca lutego 2020 r.

Powodem wycofania się z Ameryki Północnej są „niezwykle trudne warunki” co oznacza bardzo konkurencyjny rynek usług w zakresie mobilności, który szybko się rozwija. Do tego doszedł wzrost kosztów operacyjnych. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie usługa była ostatnio reprezentowana w Nowym Jorku, Montrealu, Seattle, Waszyngtonie i Vancouver.

Share Now również poddaje się w Londynie, Brukseli i Florencji. Pomimo dołożenia wszelkich starań i inwestycji niemożliwe było zrównoważone prowadzenie tam działalności z powodu niskiej reakcji klientów. W przyszłości Share Now będzie koncentrować się na Europie, gdzie usługa będzie nadal dostępna w 18 miastach. Daimler i BMW wprowadzili Share Now w lutym 2019 roku jako jeden z pięciu wspólnych projektów mobilności. Firmy ogłosiły wówczas duży pakiet środków i inwestycji o wartości ponad miliarda euro. Oprócz Share Now połączono jednostki biznesowe Park Now i stacje ładowania samochodów elektrycznych (Charge Now), a także planowanie podróży za pośrednictwem platformy mobilnej (Reach Now) i dzielenia się wspólnym przejazdem (Free Now).

Byli szefowie BMW i Daimlera – Harald Krüger i Dieter Zetsche.

CZYTAJ TAKŻE: Coraz więcej prądu w pojazdach na minuty

Podczas prezentacji ówczesni szefowie BMW i Daimlera Harald Krüger i Dieter Zetsche wyrazili optymizm i wiarę, że będą w stanie poruszyć rynek dzięki powiązanym siłom. Nie udało się nie tylko im. Największy amerykański producent samochodów, General Motors zrezygnował z świadczenia usługi Maven (Car Sharing) w ośmiu miastach Ameryki Północnej. Ford całkowicie zrezygnował z usługi wynajmu aut Chariot.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ford Focus ST: Przyjemność przyćmiona praktycznością

Współczesne hot-hatche są zdecydowanie bardziej dojrzałe. Kiedyś chodziło o frajdę z jazdy, a reszta ...

Uratował ludzi z pożaru. Dostał od Toyoty nowy samochód

Amerykański pielęgniarz Allyn Pierce poświęcił swoją ukochaną Toyotę Tundrę płomieniom, aby ratować pacjentów przed ...

Volvo XC40 Electric: Pierwsze w pełni elektryczne Volvo

Volvo XC40 pojawi się w wersji z napędem elektrycznym. Premiera nowego modelu już 16 ...

Deutsche Post rezygnuje z produkcji własnego pojazdu elektrycznego

Deutsche Post DHL Group postanowił zakończyć produkcję elektrycznego StreetScootera. Okazało się, że wytwarzanie specjalnie ...

Mitsubishi L200 Monster: Do ciężkiej pracy i do zabawy

Jest wielki, zajmuje półtora miejsca parkingowego, nie mieści się w garażu, do codziennego użytkowania ...

Hyundai Kona 1.6 177 KM: Coraz wyżej

Hyundai z każdym nowym modelem zaskakuje pokazujc, że z roku na rok potrafi robić ...